Vilken skoter?

Vilken skoter?

  • Rmk shift 600 144" -09

    Röster: 13 28,9%
  • Summit 600 -08

    Röster: 5 11,1%
  • Summit 600 -10 e-tec

    Röster: 27 60,0%

  • Totalt antal som röstat
    45

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
En 600 dricker också soppa så:p

Men utan att kolla upp på blocket känns de som att du ahr mskiner i olika prisklass?:p Liksom varför skulle du välja en Summit -08 framför en Summit -10? Och sen en Rmk Shift helt plötsligt?

Aja av dom du listat så skulle jag väljag E-tech. För att den är nyast=):p
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Och jag röstar på Summit -08.

Varför? Därför att den är billigast, och REV chassiet är faktist mer lätthanterligt än XP... och grymt snygg.
Nackdelen mot E-tec motorn är väl att sdi'n dricker mer soppa och tar mera olja, som i och för sig är en viktig punkt numera.

Men är du bara ute efter den absolut roligaste skotern måste jag motvilligt säga att Rmk Shiften ,( av vad jag hört) verkar vara otroligt lättsam och förmodligen det bästa valet.
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
En 600 dricker också soppa så:p

Men utan att kolla upp på blocket känns de som att du ahr mskiner i olika prisklass?:p Liksom varför skulle du välja en Summit -08 framför en Summit -10? Och sen en Rmk Shift helt plötsligt?
Är det inte direktinsprutning i Rmk'n?
Joo jag kanske har lite olika prisklasser men men... Min budjet är ca 80 tusen.
Summit 600 -10 har ju portat matta, dom andra har väl också det men inte lika stora som på -10 dom är ju gigantiska

Har också hört att rmk shiften ska vara en riktigt trevlig maskin men om det inte direktinsprutning så kanske den dricker soppa?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Tror jag kan räkna bort E-tecen för den kostar över 80 tusen men det kanske kommer nån på blocket efter påsk... Jag vill att den ska vara så ny som möjligt, inga skavanker och låga mil.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja med Shiften så har du ju just den fördelen att du nog kan få en finare skoter till samma pris som en summit =)

Av nån anledning är är Ski-Doo ägare (ursäkta utrycket) dumma i huvet när dom ska prissätta sin skoter, eller problemet är väl inte säljarna utan dom som köper dom.

Polaris brukar ligga bra mkt bättre till i pris, framförallt då en shift. Chassie mässigt kan jag inte uttala mig mer än att RMK alltid fått mkt beröm, och CFI 600an är en väldigt fin motor. Inte läst nå mkt krångel om den åtminstone =) (Inge fel på SDI 600an heller för den delen)

Summa sumarum, tror det är väldigt likvärdiga skotrar, köp den du hittar till bäst pris och fräschast skick=)
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
är det några skillnader mellan Summit 600 e-tec -09 ----> summit 600 e-tec -11 (09,10,11)