Vilken Yamaha rekomenderar Ni?

snowy_1

Medlem
6 nov 2010
20
0
1
Norrbotten
Har kört olika skotermärken under åren och är sugen att pröva en Yamaha nu. Jag skulle vilja ha vägledning av kunniga inom området, eftersom jag inte kan så mkt om detta märke och dess modellprogram.
Mina önskemål.
Årsmodell: -05 och nyare
Pris: Max 65000kr
Motor: Tillförlitlig, behöver ej vara en "värsting"
Mattlängd: ca 345cm
Kamhöjd: 32-44mm
Sittdyna: Rymlig enkeldyna
Övrigt: Erkänt bra dämpare runt om, hyfsad utanför led (lössnö) och möjlighet att montera drag
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vector ER SP kanske? Annars RX Warrior. Phazer MTN är också ett bra val, men min erfarenhet säger att RX Warrior med 38'as kammar går lika bra i snön som Phazer MTN... Sen är ju inte fjädringen Yamahas starkaste sida :)

En fin Phazer MTN med uppgraderade dämpare kan vara ett bra val. Går riktigt bra efter leden.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
är du oerfaren och inte är bestämd så ska du inte ha en phazer mtx. många har testat min när jag hade den och nästan alla som inte var erfaren tyckte den var tippig och svår att köra. finns några nytro kring 65 tusen, hade nog tagit en sån
 

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
För den pengen och övriga specs så skulle jag gå på en RS Rage sålde min -05 alldeles nyss. Är inte lika hysterisk som en RX1 och drar lite mindre soppa. Ska du ut i lössnön bör du ha minst en 38mm matta eller ännu hellre en 44mm. 32mm ripsaw funkar bäst på led annars är det fart som gäller. Hoppas du hittar något som passar. PS. det tog mig ca 10mil innan jag blev van med 4 takts körning som är helt annorlunda än 2 takt.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
phazer rtx med 38-44 mm matta. bra dämpare, bra i snön, finns för ca 60-65 k och framförallt skottsäker. 08 framåt har bra dämpare kan kännas tippig i början men man vänjer sig fort.