vilken yamaha ska man köpa ?

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
Tja. tänkte höra om det är nån som har några bra tips på vad man ska köpa för äldre yamaha ? ha funderat på phazer / srv540 / exciter / ss/ex440... nån som har nåt bra förslag på vilken och varför :p men de måste vara yamaha :D
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag tycker absolut att du ska köpa en Gp lr Sw 440, jag hade själv en Gp 440 och måste säga att det var en otroligt rapp och gasvillig skoter...gick kanon och toppade säkert 100km/h...Helt enkelt en skit kul skoter för att vara så pass gammal

Mvh/jonas
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
joo har funderat rätt mycke på ensån :p nån som vet vad det är för stora skilnader på phazer 1an å 2an ? :p

Phazer II :an är lite bredare än Phazer I an, boggin tror jag är lika på båda...

men om du jämnför exciter, gp, sw mot phazer och srv så är det ju två olika värdar! dämpning, motor, boggie osv. åsså är det ganska olika pris på dem...
 

MarreX

Aktiv medlem
21 apr 2007
87
0
6
Rossön
Rekommenderar Phazer 2, den mest driftsäkra motor som nånsin gjorts, rapp och pigg, sätt på en 25mm matta så har du mkt skoter för lite pengar. Även smidigare än exciter..
 

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
okej :p har en srx redan så de blir ingen v-max4.. vill bara ha nån som man kan leka lite med :p de blir nog en phazer :D så nu e de bara å kolla blocke hela tiden xD
 

bisse340

Medlem
24 jul 2007
12
0
1
jämtland
Jag tycker absolut att du ska köpa en Gp lr Sw 440, jag hade själv en Gp 440 och måste säga att det var en otroligt rapp och gasvillig skoter...gick kanon och toppade säkert 100km/h...Helt enkelt en skit kul skoter för att vara så pass gammal

Mvh/jonas
Hej ! jag har en yamaha sm 340 fast med en gp 440 motor den ska ha ca 30-40 hk men går skitdåligt....
om jag kör på halvgas uppför en inte så brant backe går de ca 35km/h
men om jag gasar fullt går de inge snabbare går nästan saktare för den bara spinner skidres kan man ju bara drömma om :D.
toppfarten ligge på ca 80 men då måste man ha en lång åker med hård skare eller köra på en sjö.
undrar om de kan vara variatorn som inte växlar upp riktigt ??
den hade skurigt för förra ägaren på ena cyllen så han köpte en ny,så nu sitter de en gammal cylinder och en ny går den konstigt då ? tänkte om den gick lite ojämt???
närnär kall så startar den på 1-5 rycket men när den är varm så är den typ omöjlig och stara då måste man vänta ett tag !! :(
den rycker som faan och drar mycke soppa ska dom de ?
jag köpte den för 3300 tyckte de va blligt men ångrar de mitt sämsta köp ??

ÄR DE NÅGOT FEL PÅ DEN HÄR SKOTERN ELLERÄR D BARA EN GAMMAL SKIT SKOTER !!!

du hade väll haft en sån ska dom g så eller har min skoter något fel ??
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
okej :p har en srx redan så de blir ingen v-max4.. vill bara ha nån som man kan leka lite med :p de blir nog en phazer :D så nu e de bara å kolla blocke hela tiden xD

Annars är min et till salu, men den går ju inte att leka speciellt mycket med! :D