Vilket drev, snabbt svar !

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Beställde :
Drev 18T/13W
Polaris 93-94,Indy 3-cyl & XCR

till min polaris xcr 440, passade inte. Så ja undrar vilket drev ska jag ha, måste ha svar snabbt så ja hinner få drevet innan helgen ! Snälla, ta er tid o hjälp mig ! Fan desperat ! :S

Det är drevet till vänster som är det nya och som inte passar. Det till höger är orginal o passar då. Är pg.a den delen som sticker ut på det gamla, som det inte passa. Så alltså, vilket drev från rinab passar ? Och har en såndära.



PS. Är ett 18 kuggars drev det nya . 20 org.
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Det är inte bara en hylsa som sitter fast i det gamla drevet som du tar bort å sätter på det nya?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Moore skrev:
Nej så går det inte o göra !

snälla, need help !
Original sitter det en Hyvo kedja på din XCR och då borde Art.nr:310064 passa, har du 15 splines axel? Hur tjockt är ditt gamla drev?
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
MrGreen skrev:
Original sitter det en Hyvo kedja på din XCR och då borde Art.nr:310064 passa, har du 15 splines axel? Hur tjockt är ditt gamla drev?
har 15 splines axel, ja ! Det ja mest ororar mig över är om det är en såndära "hylsa" på det drevet, du ser vad ja menar på bilden. Vet du något om det ?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Moore skrev:
har 15 splines axel, ja ! Det ja mest ororar mig över är om det är en såndära "hylsa" på det drevet, du ser vad ja menar på bilden. Vet du något om det ?
På Hyvo dreven är jag tämligen säker att det sitter en sån krage men ring Rinab å fråga för att vara helt på den säkra sidan
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Blir less.. Rinab svarar aldrig i telefon, o inte på mejl. Så ja tänkte, Mrgreen, vågar ja chansa o beställa det drevet ? Är du säker på att det passar ?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Moore skrev:
Blir less.. Rinab svarar aldrig i telefon, o inte på mejl. Så ja tänkte, Mrgreen, vågar ja chansa o beställa det drevet ? Är du säker på att det passar ?
Jag är inte 100% men nästan, att du inte får svar på telefon är märkligt jag har ringt 4ggr i vinter och alltid fått svar.
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
okej, ger det ett sista försök i morgon o ringer. Svarar dom inte så provar ja beställer, måste fan få igång skotern när det kommit 3dm nysnö :D
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Moore skrev:
okej, ger det ett sista försök i morgon o ringer. Svarar dom inte så provar ja beställer, måste fan få igång skotern när det kommit 3dm nysnö :D
Hur har det gått fick du nått svar?
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Jo då. Det var rätt drev, fått det i dag o monterat, fyllt på olja o sånt. Men var ute o testa den nyss o då på låga varv och då ja bromsade så rasslade det som fan från kedjehuset :S då man kom upp i 40-50 så lät det ingenting. Är det kedjan som är för löst spänd ?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Moore skrev:
Kan meddela att det var för löst spänd kedja. Allting är perfekt nu :)
Schysst att du fick rätt grejer och att det funkar, hur tycker du den går jämfört med före drevningen då?