vill ha smalare framvagn! HCR

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
Har efter en tids åkande upptäckt nu att en framvagn med smalare spårvidd skulle passa mig bättre, tipps mottages gärna vart ja kan få tag i de.. hellst kit me allt som behövs, skotern är en HCR 11. har sökt men inte hittat nåt tillfredställnade
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
köpa a-armarna ifrån vanliga "M:en" borde väll funka. Valfri skrot borde kunna erbjuda en och annan arm för 500-600kr styck. Bara ringa runt tills man har alla 4, sen in på lackering. Billigare blir det nog inte.

Dämparna blir väll en annan sak, då jag tror man får hoppa över titanfjädrarna då och gå på ett par floats från en icke HCR.
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
ja dom passar väl som sagt, lite smalare ändå kunde den få bli.. oftast så är armarna på skrotarna snea å sluta när dom får in skotrarna så de tar nog tid å få ihop te båda sidor. Visst passar armarna på både höger å vänster?
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det är samma höger-vänster så det förenklar sökandet. Men en eftermarknadsframvagn kanske vore nått nu när dollarn är låg.
 

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
40" verkar vara standard M-bredd, stämmer detta?
På min 03 firecat, är de 46" på den, eller är det ännu bredare?
Hur tydligt märks skillnad på bredden? Märker man av 3" eller måste de va mer för att det ska vara lönt?

Ingen som byggt en smalare framvagn på en Fcat?
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
de ni lär tänka på är att skotern blir högre/lägre med andra armar om ni har samma dämpare. jag monterade f-cat armar på min M för att de inte fanns några billiga och 2000:-/st för orginal var för dyrt tyckte jag (duells säljer inte sina pga nå fel) Jag var tvungen att förlänga dämparna ca25mm för att de skulle bli samma höjd på skotern. även styrstagen var jag tvungen att ha längre. Jag känner inte sån jätte skillnad på bredden, är jätte lätt att bryta omkull
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag har köpt från zbroz , fungerade jättebra men tog lång tid pga att deras grejjer va slutsålda så dom fick tillverka nya innan jag kunde få nå grejjer, annars är det toppen finnish och jag kommer handla därifrån till nästa skoter också.