Viper Mtn 04:a

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Aha, är det nu du ska komma och tala om hur sönderspöad den är och inget underhåll då ? ;)

Nej men skämt åsido, så om det är den så verkar han och den/dom som har haft den efter varit väldigt rädd om den. En spricka i bukplasten vid en bult på 1cm men i övrigt fri från sprickor och och inte en repa i huven.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Aha, är det nu du ska komma och tala om hur sönderspöad den är och inget underhåll då ? ;)

Nej men skämt åsido, så om det är den så verkar han och den/dom som har haft den efter varit väldigt rädd om den. En spricka i bukplasten vid en bult på 1cm men i övrigt fri från sprickor och och inte en repa i huven.

Haha nä faktiskt inte,vi har mest slitit loss den när den suttit fast under året han ägde den. :)

Tror det suttit pipor på den före min polare köpte den,eller om det var bytt huv för det saknades skumgummi på insidan.
Minns inte om han satte dit nytt när han ägde den eller inte.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
hehe ja dom är ju mer hybrider än dom är mountain maskiner det ska ju erkännas, så dom går ju där efter med. Ja nog sitter allt skumgummi där det ska iaf, om det suttit pipor eller inte vet jag inte. Vet bara att sista 3 ägarna före mig var han jag köpte den av, någon äldre kvinna och yamaha center i Luleå. och det var under en 3-4års period ungefär. Men det kan hända huven är bytt vid något tillfälle, eftersom den gått 600mil och huven är som ny.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Polaren köpte den i luleå av en kille som hade den skriven på sin morsa,han i sin tur hade fått ut denna skoter/pengar på försäkring när hans förra blev stulen och plockade ut den på heds.
Sen såldes den till västerbotten till en "äldre" karl som skulle dra kälke,kanske inte direkt rätt maskin för han. :)
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
hehe jo fasiken det stämmer bra det där :)
Nej han upptäckte samma sak, han tyckte om skotern som sådan tyckte den gick bra och tog sig där han skulle fram. Men att dra kälke dagarna i ända finns det bättre maskiner till, han tog bort variatorkittet rätt omgående för han hade svårt att hantera den med det på när kälken var påkopplad.
Vet att han köpt sig en Phazer 4-takt nu iaf, han tyckte det skulle vara mer lagom vad gäller effekt.

Men känns som om han tänkte lite galet igen dock, finns bättre maskiner att dra kälke med som jag ser det.