Som sagt en airoh aviator COLOR BLK. Inköpt på yamahacenter i Luleå. Eller alla duellsåterförsäljare, den finns i duellskatalogen. Vill du ha ett monsterklistermärke på så kostar den 5300. Listpriset på min är 4500, dock betalade jag inte det. Den som är intresserad kan skicka pm.
Gjorde en snabb räkning, och klaga gärna på min matte nu, men jag upptäckte att nacken måste ta upp 8 % mer energi med den 100 gram tyngre stelt vid en smäll i 50. Isåfall klart värt alla extrakostnader.
Får samtidigt passa på att rekommendera yamahacenter. Sjukt serviceminded.
Kanske hade jag sparat några hundra, kanske upp mot en tusenlapp om jag hade beställt från utlandet. Men här tog dem hem en hjälm som jag kunde testa storleken på så att allt blir rätt, jag fick grejerna på 4 arbetsdagar och dessutom har jag någon att gå till om det skulle bli några problem i framtiden. Dessutom ärlig personal som utstrålar vänlighet och inte det där lismandet man möts av inne på kalixmaskiner.
jimler: Har inte testat brillorna i airohn än. Jag hämtade ut hjälmen idag. Däremot har jag testat brillorna i min gamla snoprohjälm och dem passar perfekt där. Både EXAKT passning i hjälmen utan glipor och exakt passning mot ansiktet. Det bästa köp jag gjort hittills.