Vit rök ifrån variator.

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Idag när jag startade Mach1an kom det vit rök ifrån variatorn och ifrån slutburken, jag hade svårt att skillja på om det va samma rök eller skillda gaser.

Röken försvinner när man varmkört den, vad kan det vara? Inte ska det vara vit rök heller?
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
när det ryker från motorn så förbränns väl vatten?. så du har kanske något läkage som gör att det kommer in vatten i motorn.
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
oftast eller alltid ryker det vit då man kallstartar en motor...även bil å annat...
sen att det kommer ifrån variatorn...det är inte så att det läcker ut genom grenröret så de ser ut som att det kommer från variatorn? kolla de...för att om det värkligen ryker er från VARIATORN så är det något seriöstfel!! :D
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
mm skulle också tippa på att att det läker från grenröret, brukar vara ganska vanligt. du skulle kunna titta upp packningarna. hmm varför är det vanligt att motorer rycker vitt under kallstarter? är det nån kondens inne i motorn eller?. hur länge ryker det från skotern?
 
Last edited:

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Min Mach 1 ryker också mycket vid start, men det försvinner när den blir varmare. Det är nog ingen fara med det utan det är nog bara lite kondensfukt som förångas.

// Lidde