Warrior 04 mot Warrior 06

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej

Har gjort det stora misstaget och tittat på en ny Warrior och har därför stor köp ångest:p , känns som om jag bara måste ha den. Men frågan är om det är verkligt så stor skillnad mellan dom två årsmodellerna som tidningarna gjort sken av, är det någon som har kört eller rent av äger en som kan dela med sig om lite erfarenheter.

//Daniel
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Testa att köra en -06 innan du bestämmer dig. Jag har testat och jag antar att min kropp är för gammal för att lära om.

Jag gillar helt enkelt potatissäckssittställningen som en -04 har, -06 kändes mer vinglig och instabil, mest troligt för att man sitter betydligt närmare spindlarna och på så sätt flyttas man själv i 'sidled' då man svänger, istället för gamm-ställningen så man släpar efter som en vattenskidåkare. :)
 

RX1GT06

Medlem
16 maj 2005
26
0
1
Skellefteå
Köp -06 :an du kommer bli grymt nöjd.. jag har själv en Apex GT och har aldrig varit så nöjd tidigare... fast som Mikael_n säger man måste ju kunna ställa om sig till den nya körställningen JAG skulle aldrig kunna köpa en skoter med *gamla* körställningen igen hehe
 
4

426H

Har inte kört Warrior med nya körställningen. Däremot den gamla och andra skotrar med "modern" körställning. Har själv en Renegade -06 just nu. Visst är det väl så att det krävs viss invänjning, men för mig som kört mycket cross/enduro kändes det helrätt direkt när jag provade en "modern" skoter. Har aldrig förstått varför man skall ha en körställning som på en HD med styret nere vid magen och fötterna fram på en sportskoter.
Tycker definitivt att du skall prova den nya ialla fall.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Personligen så gillar jag HD-ställningen (om man nu skall ha ett arbetsnamn på den). Speciellt vid lite längre resor. Om man nu bara skall iväg en sväng på 10 mil och grilla lite korv så kanske det inte spelar någon roll hur man sitter, men skall man längre så vill jag sitta lite avslappnat.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Håller med MikaelN dom som kör dom nya maskinerna ser mest skitnödig ut när man ser dom vinglar förbi................................undra om dom är på väg hem.
Nordingrå:D
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
Skulle nog inte säga att det är bättre o åka långt med "HD-stuk".
Man måste ju konstant ta stötarna med röven istället för med fötterna som på Rev typ.

tänk dig bara om du ska upp o ta stöten i var tredje grop när man kör HD-stuk...
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Undrar bara hur det känns i benen efter en 30mila tur om man måste ta imot med benen hela tiden, jag menar röven är ju van att ta smällen så att säga.
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Nja måste nog säga att just nu så lutar det mot en ny Warrior....ska kolla hur yamaha Center har det i lagret...:D frugan älskar mig just nu


//Danne
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Nu är det spännande, imorgon får jag min nya Warrior. Synd bara att all snö försvunnit men det var ju i och för sig typiskt. Är någon intresserad så har jag ett i stort sett nytt variatorkitt till warrior´n -04 som endast gått 2 mil innehåller Fjärder, vikter och ny helix funkar mycket bra det lilla jag körde kostade 2995kr i sommras nu....2200kr.

MVH
Daniel