Warrior vs RS Rage

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Vad anser ni som provat bägge maskinerna om körbarheten på o utanför led?
Är Rage mycket mer lättkörd pga lägre vikt fram?
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
helt klart men jag föredrar rage om du ska köra fort på led då e den bättre men ingen av dessa maskiner är något att åka utanför leden med...asså den suger inte men den e inte som en mountain maskin....
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
njae håller inte med om att det inget är att ha utanför leden, beror visserligen vilken årsmodell du menar men senaste versionen av Warrior´n mäter sig lätt med vilken annan hybrid som helst och och funkar fin fint utanför led och i puder, vikten känner man inte av när man kör och då ABSOLUT inte efter led. Sedan är det som sagt ingen moutain men det är ju då ingen nackdel;) .

//Danne
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Håller med DanielPiteå. En Rage skulle få svårt att torka av mig efter led, och jag har Dino-varianten av Warrior. ;)
Och öppnar sig leden till myr/sjö så är det myyycke roligare att ha 4 cyllar som spattar på under huven. :)

Ingen av maskinerna klarar av gigantmoguler speciellt bra.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag har kört LITE rs rage och det är säkert en bra skoter om man är van vid den men vid ett byte från att ha kört min egna skoter till rs ragen så känns den svårhanterad, framtung och stel.srx kännsla tycker jag.vänjer man sig vid den så funkar den säkert som sagt.

hadde valt rage före warriorn alla dagar
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
jag har kört LITE rs rage och det är säkert en bra skoter om man är van vid den men vid ett byte från att ha kört min egna skoter till rs ragen så känns den svårhanterad, framtung och stel.srx kännsla tycker jag.vänjer man sig vid den så funkar den säkert som sagt.

hadde valt rage före warriorn alla dagar
Helt logisk känsla eftersom din Vector mtn har helt okopplad boggi och den längre mattan också balanserar upp framvagnen på ett annat sätt. Smalare spårvidd och tunnare krängare är det ju också. Men i en högfartskurva på led i 130 knyck sitter jag hellre på Rage än Vector mtn;)

Jag hade en Rage -05 förut och under en långsafari för 2 år sen böt jag fram och tillbaka flera ggr med en kompis Warrior -04. Jag var ju i och för sig van med Ragen men tyckte ändå den kändes markant mer "lätt på fötterna" och inte så "stabbig" som Warriorn. Så tyckte unisont alla kompisarna som provade också. Det är ju små detaljer som skiljer men den 2 tum högre dynan och 8 kg mindre vikt över skidorna samt bredare skidor gjorde en klart märkbar skillnad. Över sjöarna seglade Warriorn dock så klart iväg, inget snack där, men så fort det blev mer än 20 cm lössnö satt jag mycket hellre på Ragen:cool: Finns väl en anledning att Yamaha byggde crossmaskin på Vector och inte på RX-1:rolleyes:

"Bara mina 2 ören...."

mvh / Matti

PS! När sedan nya Deltabox II chassit på nya Warrior och Apex kom kändes både gamla Warriorn och Ragen som dinosaurier. Kompisen med -04 Warriorn köpte nämligen en Apex -06 till nästa år....helt annan skoter, köregenskaper och förarergonomi i ett annat härad DS!
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
inte så smart att ligga i 130 knyck efter allmän led, i en hårnålskurva till att börja med.

piska led är farligt för dom flesta, mer lössnö åkning åt folket, då skadar man iaf bara sig själv.
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
hmm och jag som står i tankarna att köpa en warrior-04
hur stor effektskillnad är det mellan dom?
eller kanske man skulle satsa på en 05:ans vector mtn?

men de känns som de blir warrior ska ju dra kälke o sånt.