Wildcat-700 EFI ( 1993 ) Givare funktion ?

Vildkisse 700

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Hej jag undrar om nån vet vilken uppgift givaren ( eller vad det nu är) som sitter ovanför svänghjulet på en wildcat efi -93 vad den har för uppgift och vad en sån kostar??
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Vildkisse 700 skrev:
Hej jag undrar om nån vet vilken uppgift givaren ( eller vad det nu är) som sitter ovanför svänghjulet på en wildcat efi -93 vad den har för uppgift och vad en sån kostar??
Det sitter två varvtalsgivare där (se bild) Nr:9 för tändningen och Nr:20 för insprutningen
 

Vildkisse 700

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
hmm. svårt å se på bilden men den liknar mest nr 20 + att den hade en likadan kontakt som den. Den på min skoter såg nämligen inte så fin ut höljet var trasigt så då är det nån klåpare som bara har täta igen den med nå silikon. men det verkar då ha kommit in massa skit å sånt där så jag är lur om att den inte funkar som den ska. Jag provade plocka bort den men det blev då ingen skillnad på skotern.....

Den går nämligen inte å köra med, den startar bra å går upp till mellan 2500 varv-3000 men sen dör den åsså kommer den igen då varven gått ner men det går inte att få den över dom varven.... tror ni det kan ha nånting med den där givaren å göra eller tror ni det är lindningen för högvarven som är trasig? nån som vet vad den där givaren kostar?? eller nån som har köpt nån annan givare? tänkte så man vet om dom kostar skjortan eller =(
 

noppa78

Medlem
5 jan 2005
36
0
1
Kramfors
Hmm jag har samma problem på min zr580 efi -97
Jag har bytt tändspolen och linda om högvarvslindnigen utan resultat.... så det kan vara givaren. Jag ska prova och plocka bort min imorrn och se vad som händer.
Jag har för mig att priset ligger på ca 2000:-