wildcat 92:a sekundärvariatorn

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
En enda skruv

Sekundären sitter bara med bulten i centrum, så att ta lös den ska vara jätteenkelt.

Men, om du testat det utan att få lös den så har den antagligen rostat fast.
Jag har haft en 92:as wildcat och på den satt sekundärvariatorn värre än nått annat jag varit med om, fick ta i absolut det jag gick för med en avdragare för att få lös den.
Jag var tvungen att slipa ner avdragaren så att jag kunde sätta fast den i själva variatorn, minns inte riktigt var men det måste vara nånstans där materialet håller...

Det är alltså bara lite extra våld som gäller, kan ju gå lättare om man har möjlighet att värma variatorn.


Ang. att dela på variatorn så behövs det inga specialverktyg för det, det räcker att lossa dom tre yttersta muttrarna.
Men se upp med fjäderspänningen och märk upp hur fjädern och "locket" sitter så att du får ihop det rätt sedan igen!
 
som sagt det där va ju klart enkelt..............
satt inte alls fast på axel`n men när man tog isär så tittade man inte innan och det slutade med att man blev fundersam om variatorn skulle vara så himla glapp ut å in det ligger nåra chims där nu bara :confused: finns det nåt rekomenderingsmått till det glappet?
sen så fixade jag till glappet på axeln med som visade sig vara lagret bakom ovanstående som snurrade i huset.... nån innan mig hade varit där och svetsat på små kullar på ringen utanför lagret.... jag la dit nåra loppor bara sen va det kanonbra?