WildKisse 700 knasig gång

Arbite

Medlem
14 sept 2007
26
0
1
Hedemora
Nya kolvar, ringar, packningar, oringar,

Men går väldigt ojämt, och vill inte varva ur,

Om man kör på halvgas och drar på så händer ingenting, är nästan som den surar, men om man från stillastående drar på varvar den mycket mer i 3sek ungefär sen dör den lixom igen,

Kanske blir det bättre med tiden, när den e inkörd eller ska man göra nån sjustering,

Tack
 

urbanf

Medlem
5 sept 2004
41
0
1
Hallå
det låter nästan som bränslepumpen inte funkar

När du står still så orkar pumen fylla flottörhusen men när du gasar så
tömmer du dom
och när du kör så är flottör husen i princip tomma
Kolla även så att det bara inte är hål heller någon spricka på suglangen från tanken har (torskat på det själv)

Kör inte omkring med den fören du kollat så att den får soppa som den ska
Kan bli kostsamt
 

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Det låter ungefär som samma problem som jag hade på min Wildcat. Det var primären som var helt slut. Har även fått höra att det kan vara fjädrar och bussningar i variatorn som varit dåliga alternativt att det skulle varit tändplattan. Verkar finnas många lösningar på problemet.
 

Arbite

Medlem
14 sept 2007
26
0
1
Hedemora
Kollade stiften idag efter körning och dom var torra nästan vita, så Han får dåligt med soppa då antar jag,, då måste de vara pumprelaterat
 

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
Hur kollar man pumpen då så den funkar tillräckligt? Eller är det verkstad som gäller.
som sagt kolla (alla) slangar som hör till soppan! du kan ju ta lös slangarna som går till förgasarna från soppapumpen och se om de kommer nån soppa när du drar?!


bränslefilter kan du ju köpa för macken för en billig peng!
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Du kan sätta i vanliga bränslefiler till bil från OK. Byt slangar, se bara till att filtrens uppsug är mot tankbotten.

Ofta är det inget fel i elektroniken/insprutet om en skoter med EFI dår dåligt.
Jag skulle tippa på tjuvluft, otäta packningar vid topp/cyl-fot.

Om den gick bra innan du bytte kolvar mm så är det antagligen nåt som har med det arbetet att göra. Nån givare som inte är ansluten ?

Tror knappast att det är fel på pumpen. Den går hela tiden och övertrycket släpps ut genom en mekaniskventil till förgasarna. Om den inte funkar så blir det inget övertryck .. då borde den inte gå alls.
 

Arbite

Medlem
14 sept 2007
26
0
1
Hedemora
Om jag från tomgång gasar fullt, så har jag märkt att
alla lampor slocknar (även lyset) dör och motorn låter som den dör under en halv sekund sen drar den igång och varvar, dock inte över halv gas, ju mer ja gasar desto sämre går den,
 

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
32
Byske
Jo den får troligtvis för lite soppa och det där med att lamporna slocknar eller minskar i ljus är för att motorvarvet sjunker.
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Går det att beställa hem bränslefiltren från usa? då dom kostar 600kr st i sweden
Ursäkta en idiotfråga, men är det en efi du har??
i så fall SKA du ta loss bränslepumpen som sitter i tanken och rengöra sugsilarna (2st) ta sedan loss slangen efter T- nippeln (på sugsidan) närmast bränslepumpen och kolla efter en "hårboll" av "främmande materia" som om den finns vid inloppet till pumpen eller lös i t:et eller ledningen ska tas bort :rock:
Och.... om det finns skit före pumpen är sannolikheten stor att det även finns skit vid de små sliar som sitter inne i inloppet på insprutarna/injektorerna (blås rent)
been there did that:beer:
men det felet var inte lätt funnet första gången :evil:
är det en efi och detta tips inte räcker kan du mäta bränsletrycket under körning, det ska var konstant..
sjunker trycket när motorn korkar in är du i alla fall en bit på vägen :ciao:
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Om det är en efi så kolla att det är resistorstift på den annars kan stiften störa ut efi boxen varav dina lysen även slocknar. Kan även vara nån tändhatt som spökar annars. Varit med om liknande fenomen på både en Indy 500 efi -92 och en Wlidcat 700 efi -93 i det ena fallet var det en tändhatt å på den andra hade ägaren satt dit "vanliga" stift helt ovetandes om att man måste köra med resistorstift.

Det hjälpte iallafall på dessa maskiner.

Hoppas det kan vara till nån hjälp Mvh /Fredde
 

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Om jag fattat det rätt så är det massor som måste harmonera med varandra, givare som måste ge rätt signaler till ecu boxen så att den kan leverera rätt bränsle mängd osv. Funkar inte allt så går den (ecu:n) över till nått som de kallar "limp mode". Ett sorts nödprogram så att man kan ta sig hem eller till verkstad. Enligt rep boken så försämrar detta "mode" prestandan avsevärt, ska gå väldigt fett så att inget skär!

Verkar ju inte som din går fett men skadar kanske inte att kolla givare och sånt

Hm, detta är vad det står om 93:ans efi, vet ju inte om du har efi.........

Lycka till!