Wire mellan vinkelväxel & drivaxel??

Dannelind42

Aktiv medlem
2 mar 2008
94
0
6
Den är ju fyrkantig i ena änden och avsmalnad som ett spjut i andra änden, hur lång skall denna vara?? och visst ska den se ut som jag beskrev?
eller ska den vara fyrkantig i båda ändar?

har en polaris sks 500 -90
 

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
32
Östersund
Den är då fyrkantig i båda ändar vad jag har sett, och det är väl inte riktigt en wire den är ju stel och ser ut att vara tvinnad av små trådar.
 

Dannelind42

Aktiv medlem
2 mar 2008
94
0
6
då kanske det är så att min är nednött i ena delen. Nej fel ordval av mig det är ju ingen wire riktigt.. Du har ingen aning om hur lång den ska vara? min va bara 30 mm kändes lite för kort.
 

Dannelind42

Aktiv medlem
2 mar 2008
94
0
6
Om det är någon som har tagit lös vinkelväxeln? den sitter ju i 3 muttrar. men när jag lossade dom så sitter ju inte bultarna fast utan dom snurrar ju bara runt, ska det vara så eller? känns som svårt hur man ska få tillbaka bultarna..
 

600Triple

Medlem
31 jan 2008
24
0
1
36
Just din skoter vet jag inte, men dom jag bytt är inte längre än så iaf.

Om det är någon som har tagit lös vinkelväxeln? den sitter ju i 3 muttrar. men när jag lossade dom så sitter ju inte bultarna fast utan dom snurrar ju bara runt, ska det vara så eller? känns som svårt hur man ska få tillbaka bultarna..
Bultarna är vagnsbultar. Så du får trycka in dom från insidan av tunneln för att dom inte ska snurra.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har bara bytt på en -00 RMK och på den är det som övriga beskriver. Fyrkantig i båda endar, ca 3 dm lång. Och du ska inte behöva hålla emot på insidan. Glöm inte att fetta in dä r efter du skruvat ihop det.
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
min hastighetswire har också gått sönder, kan de vara samma fel eller går det inte att köra då? för ja har kört ca50 mil nu med trasig hastighetsmätare?

va brukar de vara för fel som orsakat om hastighetsmätaren gått sönder på en skoter som gått ca 1000mil?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Stämmer och om skotern gått 1000 mil så är det garanterat av utmattning/utnött, så det är bara att byta pinne och/eller vajer så ska det nog fungera igen.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Har bara bytt på en -00 RMK och på den är det som övriga beskriver. Fyrkantig i båda endar, ca 3 dm lång. Och du ska inte behöva hålla emot på insidan. Glöm inte att fetta in dä r efter du skruvat ihop det.
3 dm lång???? vad är det för pinne du har bytt?
 

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Bytte på min XCR -95:a igår och den ska vara 4-kantig hela vägen med en upphöjning (bula) på mitten. Och så är den ca 50 mm lång och ändarna är löda så att inte den ska tvinna upp sig.