Wireskillnad?

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Hur mycket längre är en Viper original gaswire och oljepumpswire motför Viper mountain.
Eller är det någon som har lust att tvärspringa ut och mäta sin Viper mountain gaswire?

Jag har en kort Viper och måste ha typ 5-10cm längre wajjrar p g a ditmonterad styrhöjare.

750kr kostar OEM vajjrar till Viper mountain.
ca 500kr kostar 2x gaswireförlängare.

Vad rekomenderas?
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
höljet finns ju också i lös meter :p
Hehe, ja det är väl möjligt iofs. Får väl skruva lös och se om det går att ordna då.

Nu fick jag dock tag i en firma som sålde en 25 cm lång 2 till 1 förlängare för 270kr. Jag tycker det låter märkligt då jag inte hört talas om någon sådan förut. Men får kolla upp det mera.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Hittade en gammal tråd om ungefär samma fundering/problem där yamahanisse hade skrivit att man skulle testa att dra upp "kablarna" genom luftburken, "ta bort luftfiltret så ser du vilken springa jag menar". Jag testade det och jag klarar mig precis.

Sammanställning av dagens undersökning:
För dig som har en kort viper och skall höja styret så kan du höja 5" med originalstyret innan du måste förlänga gaswire och oljewire. Däremot kan du bara höja 3" innan du måste byta bromsslang, 3" är på det berömda lilla håret till att vara för mycket.