x-rs 600 -2007 HJÄLP

martinolsson

Medlem
15 dec 2009
46
0
1
tjena

Har köpt mig en x-rs och är inte fullt nöjd med den.
Sitter 44matta och den är nerdrevad 2kugg, MBRP slutburk jag har även ett par vforce 3 reeds som jag tänkte sätta på. Skotern har gått 380mil :)

Hur får man den att gå upp på res? Hur skall boggien vara inställd? Eller vad kan man göra? Tänker inte kosta på den ett varitorkit heller. :cool:

Tack på förhand!

helst snabba svar :D
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Tycker ju att den där borde resa.
Du kan släppa på balatarremmen, sen tror jag att man ska spänna den bakre boggiedämparen och släppa lite på den främre. Rätta mig någon om jag har fel, men har för mig att det är rätt i alla fall :)
 

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Stridsanka.. Är det inte den främre dämparen man ska spänna hårdare och den bakre man ska släppa på för att få res? Eller är det jag som är ute och cyklar?
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Sorry det är jag som är ute och cyklar i djupsnön, ni har helt rätt! :) är ganska ny på skotrar när jag köpte min första nu i vinter.

Hade snackat om detta i en annan tråd, men då var det tvärt om, då var det en kille som ville ändra sin dämpning för att minska skidreset, så jag hade blandat ihop det :embarrest:
 

Putte H

Välkänd medlem
16 aug 2010
118
0
6
Härnösand
Det låter som att du borde få upp skidorna med det där...
Jag har 38mm ripsaw, hårdare fjäder i variatorn och allt annat orginal.
Tror jag har balata remmen på näst slappaste och bakre dämparen är också mjuk...

Har inga probem att få upp skidorna även fast alla säger att en 44mm är ett måste på våra XRS.
En dum fråga, men om du står still i snön och står långt bak på fotstegen, går den inte upp då? //P
 

simonpersson

Aktiv medlem
21 nov 2010
52
1
1
Lesjöfors
Hur ser din 44 matta ut? Är den sliten?
Hade en sliten 44 på min rev 440 av samma årsmodell och maskinen vägrade att lyfta på skidorna. Slängde på en ny matta och maskinen blev helt vild på rullen, så mattbytet är lätt det bästa jag någonsin gjort.
 

Putte H

Välkänd medlem
16 aug 2010
118
0
6
Härnösand
haha, helt sjukt:) skit vad den gick på rullen då... vad är det du har för slutburk föresten? låter sjukt mycket va?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Du kan även kika på kopplingsblocken dom ska vara på läge 1 för bäst res, å andra sidan så verkar du fått ordning på grejerna.
Tänk bara på att du inte släpper balatan för mycket så att den är slak när dämparen är fullt ute för då kan du skada dämparen!!! Men det vet du säkert redan!!!