X-RS TRÅDEN!

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Tjappp alla skidoo förare!

Tänkte att alla med Xrs skulle skriva nått om skoter eller dylikt!
Eller dom som har nått att säga om Xrsen!
Säkert nyttigt för oss alla :)
 

empa

Välkänd medlem
9 apr 2010
126
0
6
Järpen/Söderhamn
Sv: XRS TRÅDEN!

En av dom skönaste skottarna jag här kört ska snart ut igen ! Men min boggi dämpare verkar krångla för om jag lyfter i bågen tills dämparn är i topp och sen släpper så sjunker den direkt ca em dm innan den blir hård igen svårt och förklara;)
 

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Sv: XRS TRÅDEN!

Kan inte göra mer än att hålla med Empa om att skotern är skön! Upp kl 10 för käk sen äre bara ut och gasa!

Läg förövrigt gärna upp bilder på det ni har stoppat på skotrarna eller bara på skotrarna för att visa upp dom! :D
 
Last edited:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: XRS TRÅDEN!

Hur är bränsleförbrukningen på XRS 800 om man leker o kör på rätt bra ?
Eller är det lika bra att sattsa på en sdi 600 om man föredrar lite lägre soppaförbrukning?
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Sv: XRS TRÅDEN!

Hur långt är ett snöre? Förbrukningen varierar ju kopiöst mycket beroende på förare, körsätt och varierar ju mellan olika maskiner. Den är inte särskillt snål, men rikgit underhållande! Klart den drar mer än en 600, och prioriterar man bränslekonomi före nöje så ska man köpa en 600 (eller inget alls, schack är billigt sägs det :) )
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: XRS TRÅDEN!

Hur långt är ett snöre? Förbrukningen varierar ju kopiöst mycket beroende på förare, körsätt och varierar ju mellan olika maskiner. Den är inte särskillt snål, men rikgit underhållande! Klart den drar mer än en 600, och prioriterar man bränslekonomi före nöje så ska man köpa en 600 (eller inget alls, schack är billigt sägs det :) )
Mjo, men på ett ungefär på blandad körning, led och lite lek på sidan om då och då..
Men 800 känns inte så lockande då bara min förra rev600a drog 5L milen så blir nog till å sattsa på en SDI
 

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Sv: XRS TRÅDEN!

Mjo, men på ett ungefär på blandad körning, led och lite lek på sidan om då och då..
Men 800 känns inte så lockande då bara min förra rev600a drog 5L milen så blir nog till å sattsa på en SDI
Då kan jag nog berätta att din 600 inte var riktigt riktig!
Min Summit xrs drar då mycket mindre än 5l milen.
Tycker faktiskt att den drar väldigt lite om man jämför med tex polaris 800 eller ac 700!
Förövrigt tycker jag att den är en underbar maskin. Kommer ALDRIG köpa kortare än 151" igen!
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: XRS TRÅDEN!

Låter lite konstigt, men både förgasare insug etc var genomgånget, samma med polarens rev 600.
Sattsar nog på en sdi ändå.. även om det blir en xrs.

Nån som äger en xrs800 som kan lite om bränsleförbrukningen "hård"körning?
Visst, alla skotrar drar mkt när man kör hårt o leker med 5l för en 600a är lite overkill
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Sv: XRS TRÅDEN!

Var på skoterutflykt med skolan och jag körde våran xrs 600 som vi hade då. Totalt 11 mil blev det, både led och lek. Sjön vi skulle till hade också ett 50 cm lager med åvarnivattn så där fick den jobba lite extra. Spolade den full innan jag for och fick i den 19 liter när jag kom tillbaka. Dvs 1,72 liter milen.
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Sv: XRS TRÅDEN!

Har inte hunnit köra speciellt många mil med min Xr-s 600 -07a, men gemför man med polarens RE så går den typ gratis :p än så länge mkt nöjd med den.

Sedan 5l för en 600 är egentligen inet mkt. polarens RE drar då de vid hård körning på vårn, annan polare som gör SX 600 den drar då 5-6 liter också under vårförhållande så en race 600 ligger nog nån stans mellan 3.5-6 beroende på körning och före.
 
Last edited:

Putte H

Välkänd medlem
16 aug 2010
118
0
6
Härnösand
Sv: XRS TRÅDEN!

Har nu kört ett par turer med min XRS 600 -07 och måste med handen på hjärtat säga att det är den roligaste skotern jag har kört...
Det finns en hel del saker som kan göra den ännu finare i körningen, men som jag har nu så har jag 38s ripsaw matta med ett antal sidokammar borta, hårdare fjäder i variatorn, 20 cm styrhöjjare.
Jag funderar på att byta till 44mm matta, dreva ner eller upp på det stora? har hört olika angånde det och så självklart andra skidor...
Den går inte helt upp på rullen men skidorna är iaf i luften.
Är super nöjd hittills.
Är det kanske någon som har något tipps för att få den ännu rappare så blir jag glad. :)

//Patrik
 

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Sv: XRS TRÅDEN!

Sweet grabbar! Ingen som har upplevt att den får snö på remmmen genom de "lilla" hålet bervit variatorn ? :)

Kan även säga att med 44 matta så är det inte nå problem som helst att få upp den på rullen!
Peace!
 

Putte H

Välkänd medlem
16 aug 2010
118
0
6
Härnösand
Sv: XRS TRÅDEN!

Hmm, har inte upplevt det än men det kanske kommer... Har iaf köpt "mesh"tyg eller hur det stavas:p Hade tänkt att sätta det på huven, men kanske ska sätta för det lilla hålet också då? Har du upplevt att det kommer in snö där? //P
 

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Samm här beställde mesh! men har inet haft tiden eller orken då man kör skoter helda dagarna ! :)
Jo ett tips är ju att sätta för hålet! gjorde en snabb fic då vi skulle ut i ny puder, stoppade dit en SVAMP! haha men de funkade! :)