Ja som rubriken lyder vilken är egentligen bäst är det några större skillnader förutom att xc:en är 2 och xcr:en 3 cylindrig? äre mindre pulver i xcen?
Xcr 600 fanns från 95-96Beror väl på vilken årsmodell vi snackar om (antal cyl)!?
Jag håller med föregående talare.98 kom ju den nya framvagnen(xc-10),den har x-tra 10 boggie,den har plastskidor orginal och sen sitter polaris första egna twin motor i den ..Bakre boggie dämparen ska visst vara skit på -98:erna men då kan man köpa ett par boggie dämpare(fram+bak) från motorhuset tror dom går lös på kring 3000kr(foxare)
Läste ett test i snowmobile tidiningen och dom tyckte mycket bra om den
Min bror hade en sån för ett par år sen och jag hörde då alldrig honom klaga!
Om jag skulle välja mellan en xcr 600 och en xc 600 -98 så skulle ja lätt valt xc 600:an.....
XC 600 -98 har enligt vägverket 120 hk. Har en sån själv och är än så länge väldigt nöjd med den!98 kom ju den nya framvagnen(xc-10),den har x-tra 10 boggie,den har plastskidor orginal och sen sitter polaris första egna twin motor i den(106 hk om ja inte minns fel) ..Bakre boggie dämparen ska visst vara skit på -98:erna men då kan man köpa ett par boggie dämpare(fram+bak) från motorhuset tror dom går lös på kring 3000kr(foxare)
Läste ett test i snowmobile tidiningen och dom tyckte mycket bra om den
Min bror hade en sån för ett par år sen och jag hörde då alldrig honom klaga!
Om jag skulle välja mellan en xcr 600 -95-96(trippel),xc 600 -97(trippel) och en xc 600 -98(twin) så skulle ja lätt valt xc 600 -98.....Nyare,twin motor och förbättrad fjädring
dom har inte 120hk...
xc700an ligger på strax under 120hk om du kollar på lite bromsningar..
www.m-performance.com tex.
Edit: http://www.m-performance.com/Grafik/Dynobilder/polaris/-98/xc600-98.jpg -> 104hk