Xcr 440-96

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Tjena har läst här på forumet att Xcr 440 är rätt klena på låga varv. Men "hur" klen är den då? Jämfört med en 800kubikare eller en 500?
Skulle jag känna nån jätte skillnad jämfört mot min gamla yamaha cs340?
Och är den dyr att försäkra (på ett ungefär)?..
 
E

Ej medlem/rogga

jao en mindre motor har ju alltid lite klena på lägre varv särskilt som denna då saknar variabla avgasportar men nog e det ett litet krutpaket jämfört med en gammal 340
jämfört med efi500 tja vill du ha en för sportigare körning 440 en för lungare körning 500:an
och hittar du en -97 el nyare som har var avgasportar samma skick/pris nån tusing till så bättre val om du inte vill ha den så klen på låga varv
sen brukar dämperiet mm skilja på xcr vs efi/xc
 
E

Ej medlem/Inloggad

Dom är rätt billiga i försäkring skulle jag påstå.
Dom lever ganska mycket på varv måste jag påstå, har mitt tillslagsvarv vid 4000 vilket man borde välja lite högre, åtminstone orginal tillslagsvarvet. Fast det är smaksak om man vill ha en lugnt start eller inte :). Kan lova dig att det är en riktigt stort skillnad mot en 340 :).
 

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Ej medlem/Inloggad skrev:
Dom är rätt billiga i försäkring skulle jag påstå.
Dom lever ganska mycket på varv måste jag påstå, har mitt tillslagsvarv vid 4000 vilket man borde välja lite högre, åtminstone orginal tillslagsvarvet. Fast det är smaksak om man vill ha en lugnt start eller inte :). Kan lova dig att det är en riktigt stort skillnad mot en 340 :).
hehe härligt då ^^
så jag borde inte bli allt för missnöjd om jag köper en xcr-440?
 
E

Ej medlem/Inloggad

Tycker jag verkligen inte. Beror väl på vad du jämnför med men om du vill jämnföra med en gammal 340 fläktis så är det ingen tvivel om att du kommer bli nöjd :). Sen kommer du känna en underbar ny känsla som kallas fjädring :D, haha
 

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Har haft en xcr 440 -95 och jag var då inte besviken ! det lär inte du heller bli om du kör en cs 340 ! när den får upp varvet så är den galen! går inte att jämför med en indy500.
 

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Ej medlem/Inloggad skrev:
Tycker jag verkligen inte. Beror väl på vad du jämnför med men om du vill jämnföra med en gammal 340 fläktis så är det ingen tvivel om att du kommer bli nöjd :). Sen kommer du känna en underbar ny känsla som kallas fjädring :D, haha
hehe jo, ben och rygg har ju fått agera fjädring när man vart ute å lekt xD
sen äre stor skillnad på sp och "vanliga"?