XCR till Edge?

R

Robin

Balja, huv, dyna tank, kconsol... ska du ha den högre så slänger du i Xtra-10 dämppare i framvagnen samt xtra 10 boggi.
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Måste man ha konsol?, jag tänkte köra med enbart varvmätare och lite lysdioder som lampor.

Tank och dyna är väl inte så viktigt?

Jag har inte hittat nån lättvikthuv til len XCR bara till Edge så därav min undran.
 
R

Robin

Nej vist kan du göra konsollen själv eller köra helt utan men det är ju inte speciellt snyggt med ett stort tomrum ner till motorn plus att du får säkert massa snö in dit om du inte gör en egen konsoll eller köper en beggad.

Tank och dyna nej det är lite så viktigt men om du ska ha tanken från XCRen så måste du göra en egen konsoll för jag orginal passar inte speciellt bra.

Sen är det inte så mycket jobb att få på buken att passa du måste bara klippa lite.

Lättvikts huv sa du, varför inte bra göra en egen i glasfiber dårå? du lägger plastfolie på orgialhuven och smetar på glasfiber plus väv på det, på så sätt kan du använda orgialhuven som mall och ändå bevara huven om du senare ska sälja skotern.

//robin
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Jag har ingen edge huv eller balja inköpt så vi får se vad som händer.
Givetvis måste man ha täckplåtar till konsollen så det ser välbyggt ut, ingen 16 åringsskoter.
 

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Jag mosade IFS framvagnen i fredags, bytte till IFS Xtra igår, går väl likadant som innan men nya plastskidor.

Söker fortfarande efter sjysta Pro-X och Edge delar.