XCRmk 800

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nu har man skaffat sig ett härk som är i behov av kärlek för att kunna kalla sig själv för Polaris och RMK



Vad att göra?

*Fixa luftfilter x3
*Nita och täta buken
*ev byta huv
*sätta dit torpedplasten
*fixa reglage som gas, choke och styret
*byta trailingarm
*fixa gummikuddar till skidorna
*Nonslip! ett måste!

Men varför i helvette köper nån ens en sådan här skoter som knappt är körduglig?

Jo det ska jag säga er.. eller visa
XCR 800 spis.. :rock: vilket ***** drag!!

38*51*365 som är ny

träskmonstret.. varför kan jag inte ha en vacker trippel nån gång? :aetsch::laugh:
 
Last edited:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Den DÄR är i behov av kärlek, lycka till :D

Såg den tidigare på bl.ocket och tänkte vem i helvete gör något sådant? :p
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hehe den där såg man på blocket och den är verkligen i behov av lite putsning:laugh: Men motorn gör nästan så man skiter i hur det övriga ser ut! Polaris har gjort en bra trippel och det är XCR 800 med VES:D:D:D:D:D
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Mohahaha gammal lumparpolars skoter. Har sett den in action och kan intyga att det går uta hel.....

Kul att den får leva vidare!
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Funktion före pust, det gillar jag, keep up the godwork.
Kommer garanterat att följa tråde, då den ser ut som skit, vågar man ju satsa lite, utan att vara rädd för att skrapa huven ;-)
MVh
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
de va ju bra, nu när jag köpt ditt gammla chassie och ska montera en xcr 800 med slp pipor kanske du vet vilken drevning som funkar.

ska på med 51 mm kammar till vintern också.

borde bli rätt jämbördiga maskiner.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
de va ju bra, nu när jag köpt ditt gammla chassie och ska montera en xcr 800 med slp pipor kanske du vet vilken drevning som funkar.

ska på med 51 mm kammar till vintern också.

borde bli rätt jämbördiga maskiner.
rmk drevningen (vet inte vilka drev just nu) är sjukt rolig med xcr 800a kraften! och min är ändå original. Dock måste jag köpa nonslip då det är för mycket vrid i den :beer: går inte fort men vem f*n bryr sig när skidorna fladdrar på en polaris när man trycker på gasen :evil:
ja man tycker ju att dom borde bli jämbördiga, har ju även en VE boggie i härket


edit: såg nu när jag var å mätte drivaxeln att det är nått som nöter i mitten på mattan, det är gropar som går i ett jämt mönster? kan det bli så när den kuggar över och stannar på kuggarna på drivhjulen?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
rmk drevningen (vet inte vilka drev just nu) är sjukt rolig med xcr 800a kraften! och min är ändå original. Dock måste jag köpa nonslip då det är för mycket vrid i den :beer: går inte fort men vem f*n bryr sig när skidorna fladdrar på en polaris när man trycker på gasen :evil:
ja man tycker ju att dom borde bli jämbördiga, har ju även en VE boggie i härket


edit: såg nu när jag var å mätte drivaxeln att det är nått som nöter i mitten på mattan, det är gropar som går i ett jämt mönster? kan det bli så när den kuggar över och stannar på kuggarna på drivhjulen?
Mitten på mattan?? kolla dämparinfästningen bak i boggin.. den paja på min farbrors rmk 02 o den åt sönder mattan i mitten.....tryck ihop den och kika
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
rmk drevningen (vet inte vilka drev just nu) är sjukt rolig med xcr 800a kraften! och min är ändå original. Dock måste jag köpa nonslip då det är för mycket vrid i den :beer: går inte fort men vem f*n bryr sig när skidorna fladdrar på en polaris när man trycker på gasen :evil:
ja man tycker ju att dom borde bli jämbördiga, har ju även en VE boggie i härket


edit: såg nu när jag var å mätte drivaxeln att det är nått som nöter i mitten på mattan, det är gropar som går i ett jämt mönster? kan det bli så när den kuggar över och stannar på kuggarna på drivhjulen?
22/40 är org drevning på RMK 800 -00
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Mitten på mattan?? kolla dämparinfästningen bak i boggin.. den paja på min farbrors rmk 02 o den åt sönder mattan i mitten.....tryck ihop den och kika
okey får göra så men om det är den som j*vlas vad ska man då göra?

någon som vet vad det är för storlek på gasarna till xcr800an?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
okey :)
tror jag mätte dom till 63 eller 64 mm på utsidan, finns luftfilter som är 63 och 70 mm, vilken ska jag ta? har aldrig köpt luftfilter så.. går det att klämma dit ett filter som är 63mm på en gasare som är 64mm? hur mjuka är filtrerna?
 
Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Mitten på mattan?? kolla dämparinfästningen bak i boggin.. den paja på min farbrors rmk 02 o den åt sönder mattan i mitten.....tryck ihop den och kika
kom på att det var i vissa gupp som den börja j*vlas, kanske dämparfästet snurrar? va ska man göra åt det? boggien är från en Vertical Escape men är nog samma på alla Edge RMK. Hade aldrig några sånna problem på SKSen (likadan boggie)