Xenon på Lynx enduro -02

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
kanske det.. men kom å tänka på en sak visst har nya skotrar xenon eller är jag ute å cyklar?? kanske finns xenonballaster som drivs av växelström??!!

man skulle ha fått tag på någon som verkligen kan detta så man vet exakt vad som behövs göra m.m. för att få det att funka!!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Yamaha nytro har xenon, vet dock inte om det är från fabrik men sett några på blocket som har det. Mejla med och fråga dom på xenonkungen, dom borde veta hur man ska göra :)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
En likriktare från kjell och co + ett mindre batteri sen äru igång ;) Har själv haft de på min enduro.
 

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
kanske det.. men kom å tänka på en sak visst har nya skotrar xenon eller är jag ute å cyklar?? kanske finns xenonballaster som drivs av växelström??!!

man skulle ha fått tag på någon som verkligen kan detta så man vet exakt vad som behövs göra m.m. för att få det att funka!!
mätade i en 03as mxz 500 skidoo i afton å ja är helt 100 på de va likspännoing direkt i lampan!! testade både med en diod samt en multimeter.. kan nån förklara för mig om ja har fel? eller varför bara den skotern har likspänning.. å ingen annan verkar ha det??? den har inget batteri