xrs 800-07 tips på slutburk?

yamaha480

Välkänd medlem
26 dec 2010
255
0
16
Tjabba, har en xrs 800-07 jag undrar över vad ni tycker man ska sätta i för slutburk, vill ha en som låter skönt men inte allt för mycke. Vilket motstånd ska man ha i en sådan maskin och vad finns det för nackdelar med en slutburk?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Flesta burkar tappar du effekt med och låter oftast för mycket så det är det negativa.
Men vad jag vet tillverkar SLP dom bästa burkarna som låter minst men ändå grövre. ingen effekt förlust vad jag vet och framför allt verkar det som dom passar i skotern till skillnad från dom flesta andra tillverkarnas.

Men jag rekomenderar starkt original burken pga du vet den fungerar. väger några kilo mer men är obefintligt på en skoter som väger 200kg. och du hjälper inte länsstyrelsen att lägga fler skoterförbud =)
 
Last edited:

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Enda anledningen att lägga pengar på en slutburk är om man bygger en riktig lättviktare och då bör man nog börja med en XP istället för en REV.
Annars är nog SLP den enda som inte låter för mycket.

Fördelar med slutburk är vikten, nackdelar är ljudet som irriterar folk, irriterat folk skapar skoterförbud, skoterförbud är en kedjereaktion för ju mindre områden som finns att åka på desto värre blir det.
Iaf på rotax tappar de flesta eftermarknadsburkar effekt.
Isoleringen sägs att den inte heller brukar hålla så länge men det har jag inga erfarenheter av.