Xtrim 550 -09 eller -10?

theLofD

Aktiv medlem
10 nov 2007
58
0
1
Älvdalen
Vart sitter begränsningen i sådana fall?
Det är ju samma cylindervolym, förgasare/spjällhus, borrning, slaglängd, ventiler, tändsystem etc i 2010 som i 2009 enligt BRP.
 

alidhojd

Aktiv medlem
28 aug 2004
84
1
8
var står det?

2009: http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=4705

2010: http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=5384

Vart sitter begränsningen i sådana fall?
Det är ju samma cylindervolym, förgasare/spjällhus, borrning, slaglängd, ventiler, tändsystem etc i 2010 som i 2009 enligt BRP.

edit: på alla 550 maskiner(rave 550, xp 550 & renegade 550) förutom x-trim står det 2 x WM-30... skumt... kan det vara så att x-trim e mer att åka med!?
 
Last edited:

theLofD

Aktiv medlem
10 nov 2007
58
0
1
Älvdalen
Kanske så att de ansåg det behövdes på grund av den extra stora mattan? Tycker i alla fall att effekten borde vara minst lika som i de äldre 550f.

Edit: Enligt broschyren för 2010 sitter det 2 x WM-30 på den men samtidigt anges effekten där till 42 kW, älskar när det är olika uppgifter överallt. Sen är det väll inte helt omöjligt att det skiljer sig beroende på land etc.
 
Last edited:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Du gjorde helt rätt att ta 2010an! Betydligt billigare att trimma 3kw än att banta en skoter 30kg! Sen tror jag inte att du behöver lägga ut några slantar på trim heller... den lär nog ändå kännas rappare än 09an. Kan det inte bara vara en försäkringsdetalj att det står 39kw på 10an eftersom hela skoter är lättare? För att hamna på lägre hk/kg ratio och därmed få billigare försäkring.
Jag tror att du är på rätt spår den kostade 1200:- hel/hel.
Första helgen avklarad snart kommer bloggen igång :blink1: