Yamaha Exel v

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
hej, äger en gammal risig yamaha exel v. Tänkte köra sönder den i sommar, och möjligtvis sänka ner den i nån sjö... Jag undrar hur många Hk det är i den? har läst att det är ca 530 cc elelr nått.. det är väll en 79 kanske,... den med vridgas, vet ej när den kom ut :p
/Jaosef
 
B

Biosteel

ska du köra den på vatten så må du tanka upp nån film på nätet ;)
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Det ska jag:p får se om jag kommer nånvart. nästan inga kammar ju! :p
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Någon som vet om man tar sig frammåt överhuvudtaget på vattnet? den gör typ 100, men har knappt några kammar,, kanske 10 mm :p
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
HAHAHA, äh, pessimist! :p ska iaf försöka! men tack för svaret iaf :p
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Tror den kommer studsa väldigt mycket och sedan tappa fart. Men mycket fart och inte så långt att köra så går det säkert =)
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Jo, tänkte samma sak. Funderar på att hitta så att jag får mycket fart från land, sen bara kort sträcka över sjön
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Hej, någon som vet om man kommer alls en meter på vattnet med ett sånt här gammalt skrälle? Jag förstår att det inte kommer att vara toppskotern på vattnet... men går det? (inte höga kammar, ca 10 mm kanske:p) Om man har toppfart (ca100) och sedan kör ner i vattnet, så borde man ju iaf "glida" en bit?
/Jaosef
 
B

Biosteel

men för fan allt går på vatten .. förvånar mig inte om du tar dig nån hundra meter vid rätt förhållanden .. :)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
kommer du upp i 100knyck innan du når vattnet så tippar jag på 50m lätt fan en ET250 klarar 20m på vattnet så det ska nog inte vara några problem.
men som sagt låg vinkel ut i vattnet full fart från land och sedan vindstilla så ska det nog gå bra.
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
HAhaha, ja, 50 meter skulle ju vara klockrent att dra med den där :p ska bli intressant och se när jag sänker den...
 
B

Biosteel

allting beror nog inte bara på körskills .. det som gäller är att ha maximal hastighet ut låg vinkel från land till vattnet vindstilla inga vågor och bara köra rakt fram då tror jag att det kommer att bli över nån hundra meter :)
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
ja du, vet inte vad jag ska tro:rolleyes: har haft en Exel v 540 själv, en 82:a. Dom ligger på ca 60 frustande kusar med ett 315 m långt drivband. Bandet är ändå 42 cm brett så det kanske bär upp lite, men är skeptisk. Har provat på våren när det var dubbel is och det studsar på rätt friskt, farten tappar man rätt fort.

Men vadå, kul grej att prova:rock: Ride it!
 
B

Biosteel

klart som satan att han ska ut o tukta den på vattnet o filma så får man se hur de gick (Y)