Yamaha för 50-60k tips!

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Är ute efter en Yamaha med lite längre band för ca 50-60 000.

Mest intresserad av Phazer MTX tror jag, men funderar på om man kommer tycka att den är för klen...?

Vector LTX, hur är en sån? Visst är det förgasare på den maskinen va? Känns lite omodernt med förgasare tycker jag, men den kanske är ok ändå?

Apex Warrior är väl svår att hitta för dessa pengar, men kanske ett alternativ ändå.

Kom gärna med åsikter och tips på vad som är bra och dåligt med dessa maskiner. Också vad som är typfel och vad man ska kika efter om man åker å kollar på nån...

Tack på förhand!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ska du ha en lekmaskin för dessa pengar så är Phazern typ enda alternativet om du inte vill köpa en äldre 2 taktare, Vectorn är väll mer en ledskoter.

lite svårt att säga om du kommer tycka den är för klen... är ju upp till var och en, men om du köper den med vetskapen om att 80HK är 80HK så kommer du nog bli nöjd
 

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Det ska inte nödvändigtvis vara en lekmaskin, den ska användas på led, på tur med kälke ibland mm. Men det skadar ju verkligen inte om man kan ha lite roligt med den emellanåt också:)

Hur är det med Phazern, ska man satsa på -09 å framåt? Är alla barnsjukdomar borta då?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Jo vad jag vet så är alla dom allvarligaste sjukdomarna fixade till 09 såsom isande och boggien m.m. om du ska använda den till att dra kälke så kan de väll vara värt att byta till en 38-44mm matta och lite värre/hårdare dämpare. har själv aldrig använt den mer än till lekande men kan då tänka mig att mattan inte är så bra för kälkdragning..
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nja, tänkte väll mest på att den har så värdelöst grepp på led...
 

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Ok. Om jag fattat det rätt så verkar originalmattan vara lite halvdan på det mesta..? Har läst om kammar som gått av väldigt tidigt osv.
Samtidigt är det väl svårt att hitta någon ersättningsmatta med tanke på att den är så smal?

Ingen som har koll på Vector?