Yamaha NYTRO vs Renegade 600 (x) XP

tobbi_84

Välkänd medlem
13 dec 2006
194
0
6
är o grymmt sugen på o byta till mig en nytro mtx , vad väger dom fulltankade o vad dricker dom i soppa ? får man ner dom i 2l milen ,när den e ordentligt inkörd ?=)
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Min nytro mtx väger ca 280 kg fulltankad.
Soppaförbrukningen efter sista resan var 2,5 l/mil och då körde vi ospårat hela tiden. Den har gått ca 40 mil hittils så man får väl betrakta den som inkörd.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag har kört lite drygt 70 mil med min Nytro mtx och den är mkt trevlig att köra och de senaste 25 milen så har den legat på 1,7-1,9 liter/mil. jag har inte kört nya XP chassiet så jag kan inte uttala mig om renegaden men jag hade en rev 800 innan och jag ångrar inte bytet. :)
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Jag har kört ca 120 mil med min mtx.
Det blev 37 mil förra helgen,spårade/guide för ett gäng i 20-30cm nysnö med ganska hård botten,35-69+ km/tim=1,9l/mil.
Den absolut roligaste skoter jag har ägt hittills.
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Det verkar som att alla som äger en nytro äger en mtx som har för mkt matta...
Vi har ingen tillgång till en fjällstuga (än) så därför måste vi hålla oss till umeås snömängd, som är för lite för att ha en mtx, eller vad säger ni? :)
 

tobbi_84

Välkänd medlem
13 dec 2006
194
0
6
Min nytro mtx väger ca 280 kg fulltankad.
Soppaförbrukningen efter sista resan var 2,5 l/mil och då körde vi ospårat hela tiden. Den har gått ca 40 mil hittils så man får väl betrakta den som inkörd.

aha okej ,o din e orignal ? hur tar den sig jämnfört med en tex summit i snön ?=) nå barnsjukdommar ?
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
skulle adlrig berättat om xtx:n.....nu ska pappa köpa en sån, NÄSTA ÅR

"BAJS!"

annars hade vi köpt nytro rtx ER nu och kört den hela helgen i stugan!!!
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
aha okej ,o din e orignal ? hur tar den sig jämnfört med en tex summit i snön ?=) nå barnsjukdommar ?

Min är motor och drivlinemässigt original än så länge.
Hur den tar sig jämfört med en summit vet jag inte då jag inte har haft chansen att provköra dom båda vid samma tillfälle.

Min nytro går mycket bättre i snö än en standardnytro vill jag påstå, eftersom jag har gjort några små ändringar i chassiet.
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
tack för alla svar :) ska bara meddela att det blev en fx nytro! Hämtar den imorn ! grymt spännande! hoppas jag inte blir besvkien nurå !
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Nytro är mer skoter för pengarna, håller betydligt längre. En skoter som väger 200kg tror jag inte ett smack på, de håller inte i längde.
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Alltså, förutom problemen med att ett boggiehjul kände sig friare utanför mattan än inuti så tror jag den kommer att hålla bra :) men jag blev som kär i nytron då jag fick testköra den... har alltid varit motståndare till 4-takt innan :p