Yamaha Nytro X-ride SE

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Chris de här kan man nästan i sömnen:) 2,5h riva, byta topp packning o ihop igen:) bara slangarna kvar att dra:) jo när man kommer på hur nytron är uppbyggd så går de väldigt enkelt:) Nisse G ska ha ett stort tack för assistansen ikväll:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu har jag precis vart o kört några svängar med skotern! Och blir bara mer o mer kär i en skoter! Känns sjukt ovanligt med en sån lätt bruten nytro:) boggin behöver små tjusteras lite som de är nu, skickar skidorna till himlen direkt o i alla farter;)

Var tvungen att flytta ut vevus venten, spred en jämn olje dimma under huven när den satt där:/




Nu är de bara kvar lite variator justeringar, montera nöd stopp och sätta på lite dekaler:) de tar vi i morgon kväll:)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ja jo man borde kanske vara med men jag har nog liten chans mot alla 200+ hk turbo skotrar.
Jamen har deras skoter gått 2000+ mil? :p blir ju roligt om du vinner över nå 2t/andra 4t med 2000+ på mätaren :)

Cleant: jävligt snygg skoter! fixa en film å lite större bilder, svårt att få helheten när dom är så små :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Det finns ingen risk att vevhusventilationen fryser där?? En tanke bara.
Har också haft den tanken, men har gjort "tjuv" håll i slangen på insidan ifall de skulle hända så trycker de ut där:)
David nog tror jag du har lite att hämta iaf:) och som ovan stående sagt fränt när den har gått så pass långt:)