Yamaha phazer -07 - händer inget när man vrider på nyckeln

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Har haft lite problem med att starta min phazer de senaste gångerna, men har fått igång den efter att ha skakat lite på den. Fungerade dock inte i morse då jag skulle starta den. Kan ha att göra med att det varit 30 minus inatt.

Någon som vet vad felet kan vara?
 

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Jag lyckades lösa det utan att kolla några kablar - stod och vickade på den medan en annan vred på nyckeln. Väl startad en gång så var de inga problem.
 

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
Du har det gamla startrelät.. yamaha har kommit med ett nytt som pallar kylan bättre. Samma sak gäller bränslerelä!
 

King of snow

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Övik
Min Venture Lite -07 har samma problem, då den ståt å blivit kall så händer det inget när man vrider på nyckel förutom att man hör pumpen som gå å att displayen tänds! Brukar få nöta på med nyckeln ett tag tills man hör ett klickande från ( startrelät vad jag kan förstå ) batteriet, efter ett par gånger till på nyckeln så går den igång! Må nog fan ringa in å beställa ett nytt!!!
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
om man hör att bränslepumpen går igång men den inte startar så är det startreläet, kortslut reläet för att "nödstarta" sitter alltsomoftast i anslutning till batteri...