Yamaha phazer mtx -08 nybörjar-meck

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Måste man byta packning, kedjehusolja och nå mera??
Vänder jag mattan hade jag en tanke att kanske ta ner mina kammar till ~46mm.
Tror ni man behöver ändra nått med variatorerna om mattan blir lättare och kanske mera snurr??
Som min tråd antyder har jag skruvat väldigt lite skoter... Är ju 08:a i grunden och blev med skoter för 5 år sedan...:)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag bytte bara oljan...packningen är en typ av gummitätning som man kan återanvända.

Det med variatorerna är ju svårt att säga. Det är ju så mycket upp till var/hur man kör. Testa först med original och så får du känna vad som ev. känns fel.
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Om Gud är med mig och barnen somnar fort så skall boggien ihop ikväll!!! Sista smådelarna hämtats hos heds idag:D
Samt lite loctite, metallim och fyrkantsbrickor från laitis, här skall knåpas...
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Såå! Efter två månader av fnulande, pysslande, en stor mängd svordomar, lika stor mängd tack, många tips, glada tillrop och ett stort hål i hobbykassan rullade hon ut ur garaget ikväll!! :D :D
Yiiihaaw
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej å hallå
Har tagit ett par testsvängar nu och allt verkar hålla, dock har det "bara" blivit ospårat och inte mkt påfrestningar på skenorna...
Jag håller tummarna att det håller..
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Svarta OCH mina efterlängtade orangea!!! :D
Visa bifogad bild 13253Visa bifogad bild 13254Visa bifogad bild 13255

Och hoppsan, så var det en 2010 istället för 2008 :)

Och till alla där ute!
Jag fyller 40 om en månad och jag har på min önskelista ett SKINZ dynöverdrag!! ;) ;)
Total missat denna tråd! Skit kul med lite amatör hobbymekkare! :) Riktigt fin blev din Phazer också tycker jag!

Varför jag citerade bilden är för att jag måste fråga vars du köpte dendär Varningsskylt klistermärket?
Riktigt roligt var det ju! :bigsmile:
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Total missat denna tråd! Skit kul med lite amatör hobbymekkare! :) Riktigt fin blev din Phazer också tycker jag!

Varför jag citerade bilden är för att jag måste fråga vars du köpte dendär Varningsskylt klistermärket?
Riktigt roligt var det ju! :bigsmile:
Håller med, hade också missat denna tråd men ser väldigt bra ut måste jag säga! Roligt att det händer lite grejjer med fler phazers :)
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Tack tack. Denna tråd var väl mest aktiv i fjol men nu står hon i garaget igen och ser närmast våldtagen ut...:/
ImageUploadedByTapatalk1347472014.985299.jpg
Appropå varningsmärket så beställde jag det från dekaltrim.se, finns hur mkt kul som helst!!