Yamaha SX-R 500

Janne1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
26
0
0
Grängesberg Swe
[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Jan-04 kl 01:43 AM (CET) av 2stroke (moderator)][Uppdaterat: Senast editerat den 16-Jan-04 kl 01:40 AM (CET) av 2stroke (moderator)]Hej !

Min Yamaha SX-R 500 ( 2001 ) är konstig.
I höstas då jag provstartade den gick den perfekt.
Men nu i vinter då jag startar den så börjar det bra men efter ett tag så sänks tommgången tills den stannar om man inte gasar + att den ryker nått så fruktansvärt. Om man kör tillräckligt länge så går det till sej hyfsat.
Jag hade upp den till fjälls nyår och hällde t-röd i tanken körde den varm och efter det funkade den, men då jag tog hem den igen så gick den på en cyl(förstörde 4 stift). Den går på båda nu men den uppför sej som jag skrev ibörjan igen.
(SUCK!)

HJÄLP !!
 

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
RE: HJÄLP yamman går som ett arsle!

gör rent, förgasare och töm tank...
och kolla ledningar så att den inte tar tjyvluft i nån trasig lite plastböj..
sen kan man ju tänka sig sätta dit ett riktigt bränslefilter nånstans innan oljepumpen.


 

pelley

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
RE: HJÄLP yamman går som ett arsle!

hej!kan det vara något så enkelt att choken ligger på titta noga att den går tillbaka??
bara en tanke!det har hänt mig.
m.v.h pelle
 

Joakim

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
RE: HJÄLP yamman går som ett arsle!

det kan vara att dina kolvringar kan va sluta för min indy 500 slutade gå på tomgång presic som din... kolla?
 

ULF1

Prospect sledder
1 jan 2000
3
0
0
RE: HJÄLP yamman går som ett arsle!

Kolla så att vajern till oljepumpen inte har glidit isär,det är säkert det.
 

mange2

Rookie sledder
1 jan 2000
18
0
0
RE: HJÄLP yamman går som ett arsle!

Tja..
Jag skulle tro att det har med choken att göra .. (som någon annan skrev)
Min polare hade liknande problem på sim MXZ 700, meckade mycket med just choken, men sen nu i år bytte han kvalite på stiften (från BR9ES till BR9EYA och alla "buggar" försvann). men kolla choken till att börja med.