yamaha v max 700 xtc dämpare

YamahaMartin

Medlem
15 mar 2014
48
0
1
umeå
Tjena!
jag har lite taskiga dämpare på min vmax -99 både i boggie och vid skidorna, och tänkte om det är värt att renoveraorginal dämparna som sitter på eller helt enkelt köpa nya..?
för jag hade även planer på att he in nå andra, lite längre dämpare för att få den ett litet snäpp högre.. men då har tanken vilat på att en renovering kanske skulle göra susen om int annat...

äre nån annan där ute som har någon erfarenhet av detta eller liknande som skulle vilja dela med sig mån tro? :)

tacksam för svar:ciao:
 

KN Racing

Medlem
19 feb 2014
10
0
1
Lycksele
www.knracing.se
Tjenare!

Vmax av årsmodell ´99 har ej renoveringsbara stötdämpare så dom är bara att kassera. Gäller alla 4st runt om.

Finns lite olika alternativ när du ska byta som beror på din budget. Billigaste är att investera i nya ej renoveringsbara, som du enkelt kan flytta över fjädern till från dina gamla. Vill du kosta på lite mer så köp nya t.ex Kayaba renoveringsbara aluminium stötdämpare.

(Modellbeteckning XTC fanns ej 1999, endast 1997 och 1998. Då kunde man köpa Vmax modellerna i både XT och XTC, där XTC hade mera påkostade aluminium stötdämpare runt om medans XT var en "snik" modell med orenoveringsbara stål dämpare. 1999 tog dom bort beteckningen och då hette dom enbart "Vmax" och är som en tidigare års XT)
 
Last edited: