Yamahas racing boggie

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Har sett några maskiner med den här boggin. Gjordes dem bara i en begränsad upplaga till crossförare? Dem verkar vara mer uppbyggda som lynxs boggi, dvs utan koppling. Måste generera i att den lyfter skidorna väldigt lätt:rolleyes: Någon som kört en yamaha med denna boggi?



Såg att de finns en till salu oxå på blocket men lite saftigt pris för in smak.

//Jim
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Påminner om monoshocken som sitter på nyare yamma.
Säker bra boggie det där, den är nog kopplad lyfter väl lagomt.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
köp en edge boggi blir grymt tycker jag på en yamaha
Hur hade du tänkt att en M-10 boggie skulle passa på typ srx? Visst, modifierar du så passar det efter blod, svett och tårar. Även ca 5000 svordommar
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Den boggien är en race utvecklad prototyp boggie som funkade riktigt bra på crossbanorna och han som utvecklade den har vidareutvecklat den till den som sitter i Rx-1 osv... Den saknar koppling.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Hur hade du tänkt att en M-10 boggie skulle passa på typ srx? Visst, modifierar du så passar det efter blod, svett och tårar. Även ca 5000 svordommar
Nej någon Edgeboggie tänker jag inte montera. Däremot så är jag sugen på en lynx boggi. Men hade inte suttit fel med yamahs crossboggie:rolleyes: Men om inte ett mirakel inträffar och någon skänker mig en dröss med sedelbuntar så blir de nog ingen sån boggie utan en lynx boggie.

Men ingen som provat denna boggie då?
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
http://www.totallyamaha.com/ExpertX_M10/M-10Install_Pro.htm


Så svårt kan det ju inte vara.. t.o.m yankees klarar ju av det, va ere då för jobb för en norrlänning?!
Hahah de är sant :)

Men vill hellre ha en boggie som skickar skidorna upp i skyn som lynx. Har den sortens körstil och luftar mer än gärna buken lite:rolleyes: Sen när jag flyttar fram körställningen så tror jag att de kommer funka bättre med okopplad boggie då de blir mer vikt framtill.