zr 600 -02 - Går det att ta bort EFI:n?

bad_nalle

Medlem
16 jan 2008
39
0
6
kalix
zr 600 sno pro -02
som alla vet är det ju efi på den maskinen.
men min fråga är.
vist går det att ta bort efi,n och montera förgasare
för enklare bestykning vid trimning å slipa boondocer.
fast boondecer kanske är super fin ja vet inte???
vill mäst veta om man kan ta bort efin på en kisse och montera förgasare??
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
jodå det går att ta bort efin men det som behövs är andra insugsgummin och ev tank byte men det går men vore jag dej så skulle jag behålla efin eftersom den drar då mindre bensin än förgasare och det finns trimchip att köpa hos bengans motor i östersund www.bengansmotor.com tror det går på 2000:- men då är det ett chip från arctic cats kompanjon blackmagic och ger ungefär 10-20 hk beroende på motor och avgassystem själv så ska jag köpa till min vildkisse för att få lite mer krut i motorn hls wildcat-1992
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
jodå det går att ta bort efin men det som behövs är andra insugsgummin och ev tank byte men det går men vore jag dej så skulle jag behålla efin eftersom den drar då mindre bensin än förgasare och det finns trimchip att köpa hos bengans motor i östersund www.bengansmotor.com tror det går på 2000:- men då är det ett chip från arctic cats kompanjon blackmagic och ger ungefär 10-20 hk beroende på motor och avgassystem själv så ska jag köpa till min vildkisse för att få lite mer krut i motorn hls wildcat-1992
Källor??
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla på usa sidor som säljer efi chip så finns det till alla skotrar med efi och där även en firma vars säljer chip som ger 10-20 hk vilken jag ej kommer ihåg namnet på men kan ta reda på det vad firman heter