Zr 600 Efi -01!

Rauk

Medlem
9 jan 2006
30
0
1
Har funderingar på en sån, men är novis som f...n, vad kan sägas om denna maskin? Har hittat en där variatorn är bytt -05 samt alla styrleder.
Vad ska man tänka på, samt vad tycker ni att man ska betala?
Vet inga mil på den än :)

Rauk
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Har själv en 500 -01, inga clickerdämpare och så men annars en likadan skoter. Riktigt skön att köra och funkar till hopp och lekkörning. Dessutom är den klart godkänd i den djupare snön. Modellen kan kännas lite "stor" och upplevs ha "lång hjulbas", inga direkta nackdelar det. Den är ändå lätt och lätthanterlig. Framvagnen däremot är en aning nervös, lyfter alltid innerskidan vid kurvtagningar i lite högre hastighet. Det känns oftast läskigare än vad det är. Jag gav 36 000 kr för min (dock en 500) toppenfina utan skavanker, och med en hel del extra godis till. Så 40 000 kr kan du kanske lägga ut om den är fin och känns bra efter provkörning.
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
Jag har en Zr 600 efi 01...Mycket nöjd...fast ...rejäl styrhöyare och hårdare fjädrar är ett måste...specielt det sistnämda...Ungefär 40 kan du ge om den är i riktigt bra skick...Toppenskotran för dom pengarna,,,,Jonny :cool: