zr 600 efi

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
zr 600 efi , Behöver hjälp !!!

har fått nått problem med min zr men kommer inte på vad det kan vara . efter en stunds körning så börjar skotern gå sämre & sämre och börja bluddra och baktända , tar ganska ofta ett av tändstiften av mig också . men hä jag på kupevärmare elelr liknande under huven ett tag så går den bra sedan igen en stund . har provat med k-sprit etc för jag trodde att jag eventuellt fått ispropp men blir ingen skillnad . nån som vet vad det kan vara för fel ? grenrörs packningen är lite dålig och ska bytas men tycker inte att de ska kunna ha så stor inverkan på det hela.

Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag hade ett liknande problem med min gamla ZR.
Jag bytte packningar på toppen, i tron om att vatten läckte in. Så var dock inte fallet, fastän packningarna var mycket dåliga.
Efter ett tag med detta problem dog statorn, den repades och sedan var problemet borta!

Prova mät upp statorn, så kan du ju iaf ev. utesluta den som felkälla. Huruvida den verkligen ska orsaka detta problem har dock varit ointressant för mig, då jag hatar elektronik.

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
kan även tillägga att den tänder till nån gång då och då bara när den är varm nu , men vill inte starta . men så fort den är kall så går den igång på första draget(för nån dag sen gick den igång när den var varm också) . sen kör jag ett tag och när skotern börja bli varm så börja den baktända och hålla på . ska ta löss statorn dagarna framöver . men om det inte är den vad kan felet då vara?