ZR 600 går dåligt vid 80 km/h

Gropen

Medlem
22 jan 2006
18
0
1
Hedemora
Hej
Tog en liten prov tur idag med min zr 600 efi-98 startar på andra går skit bra tills man kommer upp i 80 km/h då börjar den blöddra och den slutar att öka i fart. Jag märkte detta redan i våras ena dan gjorde den 130 km/h på sjön nästa dag 80 km/h. Vad kan det vara?
Tacksam för ledtrådar!

Gropen
 

Gropen

Medlem
22 jan 2006
18
0
1
Hedemora
Tror inte det är vatten. Får ta och kolla så det kommer soppa då, men det gör det ju för den går ju bra upp till 80 skulle vara om det kommer för lite då, hur vet man om det är för lite bensin som kommer?
 

Bagger

Medlem
9 jan 2006
26
0
1
KROKSTA
kan även vara statorn som är ute och spökar, dom bruka börja *****s vid halv gas först ungefär sen far allt efter ett tag, sp kolla upp om det är statorn som *****s,
eller så kan det vara ett elfel, dödarknappen på min zr jordade i styret så när jag kom upp till 40-50 kmh så började min blödra
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Jag tycker det låter som ett klassiskt fall av "inte får nog me soppa" En snabb fråga som kan ge svar..
Har du någon gång rengort förgasarna? Annars kan många gånger gammal bensin kuagelera (stavning?) och har den då står över sommarn så många gånger så kan det mkt väl vara det.. Har haft samma problem med min MachZ.. Den gick hur bra som helst upp till 100 knyck
MEN!! Då var det också delvis tändstiftet som var me o spökade.. Körde inte med nog hårda stift så dom pallade inte.. Samma effekt blir det om du har dåliga så byt dom med för säkerhets skull..
 
Last edited:

cs_cz

Medlem
30 sept 2006
18
0
1
Backe
Hej har haft samma problem med min yamaha... Prova och ta bort luftfiltren och renjör dom..
Har du en luftburk så ska du köpa luftfilter och såtta dit.. Kolla om det har kommit vatten eller smuts i tanken... Renjör också förgasarna..

Lycka till

Alex
 

Husaberg

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Sweden
Är 98% säker att bränsle pumpen inte hinner leverera bränsle till spridarna, så mät upp bränsletrycket under körning. Och ta lös grenröret och kontrollera kolvarna så du inte har bränt dom nu under dina test körningar.
 

Gropen

Medlem
22 jan 2006
18
0
1
Hedemora
Bagger: statorn är bytt i våras så den hoppas jag är hel

Husaberg: Vet du vilket tryck det ska vara? Får ta och jaga rätt på nått att mäta bränsletryck med

Tackar för alla tips
 

Bagger

Medlem
9 jan 2006
26
0
1
KROKSTA
aa men då är det väl förhoppningsvis inte den då!
Men kolla att dra ut kontakten till dödaren, jag hade ett liknande problem nu iår och då bara av rent ilska så slet jag till den och då funkade den bra igen, testa att sätta in den sen men då vare som förut blöddrade vid halv gas!