Zr 600 hackar på lågvarv.

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
har en zr600 1999 som går lite konstigt. åker man jämnt på 30.40.50 tex. så dör den till ibland. och ibland kommer en avgasknall. men trycker ja fullt så går den skitbra.. det är just på lågavarv eller när man håller tex 50jämnt den går lite konstigt ibland.. det kan väl inte vara remmen som är dåli? nån som har nån teori???
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Kolla stiftena, Kolla så det är tätt i grenröret/pipan.. Det kan ju tänkas att det är efi:n som spökar för dej också.

Lycka till:)


//Jonas
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
hej. hadde typ samma fel på min zr 440 97. den dog av å ryckte men höll man fullt så gick den bra. byt stift å sälj skiten medans det går det gjorde jag. lycka till mvh Andreas
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Kan vara gashängskyddet prova å byt dom två vita plastbrickorna (kostar bara några 10:eek:r styck) som sitter på sprinten som håller gasreglaget men se till att montera dom nya rätt väg.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jaaaa det stämmer dää som Mr green säger. för om jag tryckte gasen lite neråt å sen in mot handtaget då dog den av men. inte om jag tryckte gasen lite upp å sen in mot styret. hahahaha nu vet jag karnse som vad felet på min skoter åxå då haha jaja det kvittar vill inte ha tillbacka den än dåå. om jag va du så skulle jag byta dom dära plast brickorna så ska du se att kissen spinner sen igen... Mvh Andreas ...
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
hehe.. jadu. dom är också byta. gått kanske 5 km med dom på =P men det kan ju vara så att ja trycker snett på gasen. för när ja tänkte surfa lite häromdan så hacka den till sig när ja skulle gasa iväg. kan ju mkt möjligt vart att ja tröck snett då t.ex.

Kan vara gashängskyddet prova å byt dom två vita plastbrickorna (kostar bara några 10:eek:r styck) som sitter på sprinten som håller gasreglaget men se till att montera dom nya rätt väg.