Zr Sno Pro maskiner -02

P1

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Umeå Sweden
[Uppdaterat: Senast editerat den 22-Dec-02 kl 11:03 AM (CET)]Precis sålt min Yamaha Sxr och börjar att snegla på Zr Sno Pro.
Förstår inte riktigt 440, 500 varifrån kommer 440, jag menar om man tittar i broshyren från -02 då finns bara 500!!??
Är dessa maskiner nåt att ha, eller är det Edge som gäller??!!
 

Kochen

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Båda är bra, kör en EDGE-700 själv som jag satt på en SLP pipa och variatorkit på, går som ett skållat..... Båda är mycket potenta led och hopp skotrar..

/Kochen
 

Benja

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Hej! Som tidigare Edge ägare och nuvarande snopro 600 ägare så ska jag berätta vad jag tycker om dom maskinerna.
Edgen är lättare att köra av dom två om man aldrig kört en arctic förut,bättre klipp i motorn på edgen.
Men motor effekten är inget jag saknar på arcticen.
Edgen behövde jag byta mycket grejor på innan jag vart nöjd (dämpare bak,matta,styre)obs! jag hade en -01.
Arcticen hade det redan från fabrik,det ända jag gjort på den är omshimsning av boggie dämpare.
Slutligen så kan jag säga att jag trodde aldrig att jag skulle bli arctic ägare ,men nu har jag en och är mer nöjd med den än edgen.
Innan man kört in sig på arcticen så tyckte jag det var en jä... bänglig maskin,men efter några antal timmar bakom styret så lär man sig.
Så prova,tror du inte kommer att bli missnöjd