ZR600 EFI -98 Krångel. Behöver snabba tips.

RXL

Medlem
Hej, jag funderar på att köpa en ZR600EFI som har rätt pris men inte fungerar helt ok. Den startar och går hur fint som hellst på tomgång men tvärdör efter ca 10 sekunder. Rycker man igen så hoppar den igång direkt men dör igen efter 10 sek. igen. Enligt nuvarande ägare fungerar den ibland ok ett par minuter innan den tvärdör. En annan konstighet är att den hoppade igång på första rycket, dessa maskiner skall ju starta på andra rycket. Tror ni det kan vara nån givare eller EFI-boxen? Tacksam för alla tips.

sj00kan

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
bla

du ska NOG lämna in den och låta dom köra den i datorn eller låta killen som äger den göra det, jag har aldrig haft problem med min -98 ..

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Nej systemet fungrar så, förstadraget laddar spolen och känner av givarna! Andra startar den! :)

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
Du ska nog kolla soppa filtret eller spridarna, de kan ju vara stopp där nån stans, eftersom du måste ha rätt tryck när de är insprut, omde sitter skit nån stans så fungerar de inte som de ska, igentligen ska man byta soppa filtret var 50ionde mil (står i handboken)
lycka till