ZRT 600 -96 elfel / tändnings fel ??

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Hej håller på å försöker få igång en Arctic cat Zrt 600 -96 till grabbarna. Men har lite problem med tändningen. Hade gnista ett tag men så försvann den har ström till tändspolarna om jag tar loss den sv/v kabeln på spolen kan det va cdi boxen som har gett upp? går det att mäta upp den??
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Någon som vet hur man mäter upp statorn. har ju ström till lampor och till T-spole om jag tar bort den svart vita kabel som går in i cdi boxen
 

Mhimili

Välkänd medlem
22 jan 2011
184
0
6
Sundsvall
Precis som k-len säger så kan det mycket väl vara statorn som gett sig, kan ge detta fenomen ibland. Jag bytte min senast i våras då jag hade ett liknande problem. Videor för hur du mäter statorn finns på youtube precis som villkatta sa.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Testa bygla statorn vid första plint ut ur motor så bara statorn får jobba. Då kopplas alla dödare bort och övriga elsystemet.

Sök Stator zrt och thundercat på youtube så hittar du för din modell. Det är bara dra isär första kopplingsplint ut från stator och koppla en kabel mellan två kontaktplintar på årg 96. Om den inte går bra då är det 90% changs att det är statorn. Cdi eller tändspolar går "nästan"aldrig väck på en zrt men dödarknappen brukar jävlas!!.

Du hittar även ohm värden på youtube. Problemet är bara att dem kan visa helt ok men statorn är väck ändå.