zrt 600 -96

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
hur e en sån igentligen, nått att lägga pengerna på? e dom helt kassa på gropiga leder eller? vad sitter det för dämpare? bra boggie, hållbar och så? e dom bara till för att fjolla runt på en sjö och på motorvägsleder i usa eller hur e dom? :)
 
R

Rally Kalle

Hej..
Zrt är inget på gropiga leder... om man inte är bodybuilder...

kolla på Mxz440X från 97årsmodellel eller nyare, istället... Observera det sista lilla "X:et" det är en grymt rolig skoter på gubbig led.. juh fortare och hårdare du kör juh rloigare är den... men funkar även klockrent att köra lugnt och fint med...

Den drar dessutom grymt lite soppa...
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
jaha okej, så zrt:n kan jag skippa på en gång då :).. jaha e dom bra dom? men hur e dom egentligen att åka rätt lugnt och långt med efter leden? själv så tror jag att dom e väldigt rappa o vassa, svårt att ta det lugnt med dom.. men så kanske det inte e.. men har kollat på lynx enduro 500 -97- me, dom verkar bra tycker ja, bra framvagn, rätt bra boggie med öhlinare i, och framför allt hållbar, bränslesnål någe grymt.. har du någon erfarenhet av enduro 500? eller någon annan så skriv och säg vad ni tycker??? :)
 

anti

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Gällivare Sverige
jag ahde en enduro 500 -97tyckte den var rolig att köra och att busa med dne tål VÄLDIGT mycket och motorn är ju en pärla..men innan jag köpte den så sa alla att dom gick så billigt osv men min gicl aldrig billigt hur man än körde=( måste ha varit nåtr med just den skotern(far min har en touring med samma motor som enduro 500 jag lånade den en sväng förra vintern 1,3l/mil hyfsat bra=))
G-type chassiet tycker jag är d bästa om man ska räjsa leder..kör nu enduro 600 sp -00 G-type=)
Mvh/anders
 

mesijah

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
umeå sverige
hej..ja hade en enduro 500 -98.. å den gick väldigt mjukt å fint å tålde stryk.. hoppade ifrån å körde ifrån dom som hade -01:eek:r 600 å 500.. så det är nått att satsa på, dom är inte världens graciösaste att komma med i utseendeväg..men det är en fin skoter. koll abara att bakre dämparna inte är allt för slitna så dom slår igenom hela tiden. provkör ordentligt på guppigled å dra på ordentligt å kolal så den inte slår igenom för lätt.. men har den öhlinare är det ju inga problems... :)

mesijah
 

Attachments

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Skippa mxzn! att lyckas hitta en Fin X är inte värt mödan! så satsa på enduron eller likande, men skulle man mot allförmodan hitta en fin mxza så har man en kanon fin ledskoter!
 

Skiiidooo

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Boden Sverige
Skulle inte heller rekomendera en zrt.. håller med alla andra försök hitta en enduro 583 eller mxz : ) kanske en zr 600-98 fast de är ju arctic :>
 

kungbore

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
inte e de nå större fel på zrt efter leden men hållbarheten kan man ju diskutera... men du får mkt effekt för pengarna iaf de e ju ett som är säkert. skulle annars gärna rekomendera en mxz 583... dom går fint å bra i snön.. rolig å hoppa med osv. min åsikt
 
H

harge

t et i zrt står för tung. trippel betyder extra kilon har själv en enduro 500 97a å är kanonnöjd. enda jag har bytt i vinter är en startfjäder å smort den regelbundet. sen har jag haft i sär motorn bara för att kolla skicket å sota raven å det dära. min har gått 900 mil å det finns inte en repa på varken kolv eller cylinder å då är den alldrig borrad eller dylikt. är skitnöjd.sen är det kaalas fjädring på den.enda naktdelen är vikten. den är ju inte alls lika lätt som en mxz men den är då stadigare.. kör vilt dö ung.