Har du bytt din 3D RAVE? 800R

Har du bytt Din 3D RAVE


  • Totalt antal som röstat
    39

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Åh fan, ska man behöva få det gjort? Det där ser ju verkligen ut att suga... Men vad fasiken gör de där tapparna, egentligen?
Var senast igår och frågade min ÅF om recall-häftet för RE-X (då jag tidigare kollat igenom det på XUn) och han drog rövaren om att det inte var något särskilt med RE-Xen till i år...

XUn har ex. fått sig en fabriksbrace till clutch tower, men den går bakåt och fästs på tunneln, ovan fotsteget.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Aha, aha.
Men det verkar ju bara gälla 2008?
Då är det ju luuugnt! =)
 

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
Hur vet man det då, att det är/inte är bytt. Tidigare ägare sa ingenting om någe sånt. Är det kanske bäst att tex. Motorhuset kollar över maskinen för att vara säker?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Hur vet man det då, att det är/inte är bytt. Tidigare ägare sa ingenting om någe sånt. Är det kanske bäst att tex. Motorhuset kollar över maskinen för att vara säker?
om du anger ditt chassie nummer till din handlare så kan han se precis vad som är gjort på din skoter.. hos en BRP verkstad allså,
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Och ja, som du sa så 2009 kom etec, den ska allså inte vara drabbad, den använder 3drave, men ändå inte riktigt samma sak ändå.-- ganska avancerad raveklocka dedär..
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Så vi kan säga, är din 800R en 2008 så kan du klara dig. 2009 äre Nog inga problem, 2007 ring ÅF och beställ.

Vill bara påminna alla som så vanligt påpekar bristerna hos serie III motorerna att de påminnelserna behöver vi inte här, jag ber moderatorerna ta bort dem omgående, är ganska less på att se dem överallt, de må vara faktista brister, men alla märken har spöken, tror du att ditt märke inte har haverier i ryggsäcken så är du oerfaren och har inget skriftligt att tillföra här såvida de inte är en fråga, och den ska då ställas i de märkesspecifika forumet.
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Jaha nu vart man ju på bra humör så här innan läggdags.
Imorrn blire att fara förbi närmaste återförsäljare och pynta upp stålar.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
så frän skoter har du inte att du har 3d rave ;-)
du ser på 3an, inga vingar
haha men tack ändå!! mina raveventiler ser ju ut som den heliga renegaden;) kan man ju ta upp dem och rengöra lite nu och då!! TACK melmaq för skit bra info!!:beer:
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
;-)
gör som du vill, men de e ju inte så mkt mek att ta lös och kolla dem..
jag rek. att göra de.. ofattbart att inte svenska ÅF upplyser om detta!!

btw. stjäl några bilder till från moderforumet
nya utbytes som sitter i "vissa" av 08 tydligen alla 09

 

Broder Tukk

Medlem
13 sept 2009
22
0
1
Hur ser man om man har "gamla" eller "nya" giljotiner? Hur vet jag att Jag får nya modellen av Åf?