TRIBORON! de funkar riktigt bra.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Har kört på triboron nu i ca 3-4 tankar i min pro 600 motor och de funkar riktigt bra!
går mycke renare,rappare på gasen allmänt piggare genom hela registret.

vi är 3st som kör på triboron nu och funkar klockrent för alla.
maskiner som vi kör:
snopro 440
iq pro 600
iq 600 med slp dubbelrör.

och funkar de för dom maskinerna så funkar de nog för fler modeller.

så ja kan starkt rekomendera de till fler och testa.
 

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
nej det beror på om du kör på inblandning eller injection 1liter inblandning i tanken går på 300kr om ja inte minns fel sen finns det halv liter för 200 och då blandar man endast 1% och injection kostar en liter 195:-
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
ja som blandar rakt i bensinen kör på master performance och den kostar 249kr för 5dl och de räcker till 50liter soppa.

sen dom som har olje behållare kör på den blandade och den säljs i liter behållare och kostar 199kr har ja för mig
 

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
funka triboron även på dom äldre maskinerna? och vart får man tag på det? finns de inte risk att de tar skada på motorn? eller funkar de som oktan boster?
 
D

Deleted member 6797

jocke_91: det funkar på alla 2taktare. Smörjmedel, ersätter oljan helt, och du kan gå ner på halva förbrukningen (1%)
men då äre ju skitdyrt med så blir typ lika dyrt att köra me vanlig tex polaris ves olja eller vad man nu använder
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
men då äre ju skitdyrt med så blir typ lika dyrt att köra me vanlig tex polaris ves olja eller vad man nu använder
Om det stämmer som någon sa tidigare i tråden att "Mega Performance" den man har i separatoljetanken kostade 195:- för en liter så är ju det Apmycket dyrare än VES olja som man får för ca 100kr litern (runt 400kr för en dunk på 4l. Var ej 3.75=gallon som förr såg jag sist jag köpte).

Jag har hört med en kontakt jag har inom trägårds/maskin (husqvarna) försäljning om han kunde kolla upp vad han får för pris på Triboron, om man får handla för inköpspris å det inte blir dyrare än Polaris-oljan så ska jag prova triboron (mega performance) i min Edge 600:a.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo, Ska de löna sig äre MASTER som gäller IMO.
Min skoter drar 4% olja/mil. Kostar c:a 150kr/liter.

4ggr så mycket som MASTER. 4*150 = 600kr
Master = 500kr

Och sen ska de ju tydligen ge bättre förbränning :hmmmm2:
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
de är en jäkla skillnad faktiskt(känns konstigt) men de är de!
den drar mindre, luktar nästan ingen 2takt rök alls, piggare genom hela registret.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en kompis som kör på det i sin pantera 1000cc.. Den enda fördel han märkt är just lukten..prestanda mässigt är det ingen skillnad som man märker..
T.o.m vissa återförsäljare säger att det enda du lär märka av är just avsaknad av lukten..
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om jag inte är helt ute och åker trehjuling, så kan man gå ner lägre än 1%. Vill minnas att man kört med så låg iblandning som 0,3-0,4% med gott resultat... :hmmmm:

El Hefe på detta forum skriver i en annan tråd att dom kört Triboron i tanken på Dessan Franssons Arctic förra säsongen med 0,4% iblandning. På tävlingarna, alltså. Och då börjar det väl löna sig, även ekonomiskt.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
700 spänn för att fylla oljetanken, nä då får det fortsätta stinka...
 

nik77

Aktiv medlem
27 dec 2007
82
0
6
Utanför Umeå
All information kring hur Triboron fungerar i "verkligheten" måste vara bland det mest intressanta som kommit inför denna säsong för 2-taktarnas skull.

Jag ber alla som har relevant information kring hur det fungerar med lukt/smörjning/effekt etc skriva detta i denna tråd! Positivt som negativt!
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
har kört ca 5L triboron i vinter i min crossfire8 separat smörjning, ryker mindre och luktar mindre däremot märker jag ingen skillnad rent prestanda mässigt på min maskin. Lyfte pipan o kikade in på kolvarna och noterade att dom var bruna under ringarna så den verkar ha gått varm vid något/några tillfällen men tyvärr vet jag inte om dem såg ut så innan jag började med triboron. Skotern var ny för säsongen.
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
I mitt huvud så är det tecken på att kolven har gått varm alternativt att ringarna inte tätar vilket aldrig är bra... men jag kan ha fel.