Vad har olika skotermärken för fel?

D

Daweasel

En bättre trådöverskrift vore kanske "Vad har olika skotermodeller för fel"?

Är en modell av ett märke kass så finns det kanske andra modeller som är fullkomligt lysande!

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag tolkar tråden som vad det FINNS för fel på olika märken/modeller, inte fördomar.

Sorry för OT

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Inlägget om nycklarna kan ju nån radera om det är olämpligt..

Kan oxå säga att som skotermek så har jag fått lära mig en ännu mer skrämmande sak.. att det är bara läsa av på ett ställe (tänker dock inte säga vars) sen gå till närmaste ÅF och beställa en nyckel sen kan man låstsas vara hur laglig som helst.. är ju sjukt..

venture 2000

Ny medlem
3 mar 2013
2
0
1
Gävle
Sv: Vad Har Alla Skotrar ?

Bra/negativt om Yamaha är väll att det inte behövs några spännband vid transport på släp... Släng bara upp lite snö på släpet så sitter den som berget ;)
Eller så lär man sig hur man ska köra en skoter, kör en venture 600, mkt offspårkörning, har aldrig fastnat eller haft svårigheter i djup lössnö

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Ang DESS liknande system tycker jag det borde vara något som Snowmobile borde ta upp i skotertesterna! Tex hur lätt är nya rmk att tjuvkoppla? Tror fler skulle bli lite mer uppmärksam om det kom fram hur det egentligen ligger till och sätta lite mer press på tillverkarna. Så att det inte är så enkelt att bara rycka ur en kabel så startar maskinen.
bara att dra isär kontakten till huven på proride. praktiskt vid skruvning att starta utan huv men någon som vet hur stöldskyddet med kod som polaris har beter sig vid isärdraget kontaktstycke? kanske inte går varva över 3500 med det isärdraget heller?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Eller så lär man sig hur man ska köra en skoter, kör en venture 600, mkt offspårkörning, har aldrig fastnat eller haft svårigheter i djup lössnö
har du aldrig fastnat så är du feg.

Finns INGEN duktig skoteråkare som aldrig kört/kör fast.

oavsett skoter!

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Alla skotermärken har fel, och skotrar går så jävla hårt så det är svårt att för tillverkarna att leva upp till kraven. Ofta ÅF fixar din bil efter att drivknutar och helvete har gått när du berättat att du låg på varvstoppet i 3 min för att du skulle ta dig över en kulle med bilen.

När det handlar om märken handlar det mer om tur/otur, lär dig köra och skruva, annars är det lika bra att byta hobby!

#FYLLEFILTERVOREBRA

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
har du aldrig fastnat så är du feg.

Finns INGEN duktig skoteråkare som aldrig kört/kör fast.

oavsett skoter!
Kan väl vara att han inte kört i mkt snö,och uppför :) mkt snö för han kan ju vara rimmfrost för oss,annars så kör vi fel maskiner,jag kan inte vara feg för jag har kört fast MASSOR av gånger och då har man 61mm kammar å mkt motor å skyffla snö med,ha ha ha

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
bara att dra isär kontakten till huven på proride. praktiskt vid skruvning att starta utan huv men någon som vet hur stöldskyddet med kod som polaris har beter sig vid isärdraget kontaktstycke? kanske inte går varva över 3500 med det isärdraget heller?
Om det är inkopplat så räcker det inte att dra isär kontakten.