Mxz x-rs 800 -10 eller polaris iq 600rr -09 ??

B-urkarn

Medlem
15 apr 2011
14
0
1
Luleå
Jeeo, det är sant! Men vadå äre stor skillnad på lynxen och skidoon? Har aldrig kört med PPS boogien så vet int hur den uppför sig ^^

sexid

Välkänd medlem
19 jul 2010
232
0
16
övik
har inte kört xp chassiet men har kört med pps boggien och den är bara himmelsk så länge dämparna är i bra skick,

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
PPS är rätt dålig i lössnö p.g.a attackvinkeln men kung på led speciellt ojämna sådana och tål mycket stryk, hoppande och lekande.
lynxen har väl lite bättre dämpare också.

iq 600rr har ju också en grymt rak attackvinkel som man ser på bilden så den går antagligen också rätt kasst i snön.

Jag hade valt xrs:n med fakta i hand, PPS boggiets bra egenskaper uppväger inte dom dåliga snöegenskaperna i mina ögon.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
PPS är rätt dålig i lössnö p.g.a attackvinkeln men kung på led speciellt ojämna sådana och tål mycket stryk, hoppande och lekande.
lynxen har väl lite bättre dämpare också.

iq 600rr har ju också en grymt rak attackvinkel som man ser på bilden så den går antagligen också rätt kasst i snön.

Jag hade valt xrs:n med fakta i hand, PPS boggiets bra egenskaper uppväger inte dom dåliga snöegenskaperna i mina ögon.
En IQ går faktiskt bra i snön för att vara kort..
Jag hoppade från en 162" King cat till en IQ 600R, nuff said ..

B-urkarn

Medlem
15 apr 2011
14
0
1
Luleå
Tack för alla svar! Och just nu lutar de mer åt xrs:n, känns som osäkert att gå på en IQ när jag inte har en aning om hur den går :/

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag är antagligen gammal och tråkig-men är det bara jag som känner att IQ:n känns vettigare?
Helt ny, billigare och såvitt jag vet är dom i det närmaste helt problemfria?
Jag ser ingenting som talar för XRSen annat än att den går bättre.

sexid

Välkänd medlem
19 jul 2010
232
0
16
övik
kör sj iq och är nöjd, men han vill ju helst köra på rullen och då lämpar sig xrsen bättre

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Du kan få köpa min X-RS 800R -10 till hösten om du vill om det är intressant.. För själv har jag beställt en ny -12a.. Skicka PM vid intresse.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
[ЯROCKST★R™LynxRS™];382421 skrev:
Står att läsa i komentarfältet till filmen:

to answer some of your comments, this is a mod Arctic Cat M1, the motor is a 1620cc tripple 15:1 compression naturally aspired, running Aviation Gas.

NO TURBO. The Chassis was built by CR racing in Kelowna BC. It may even be for sale.