Någon som vet hur mycket komp det ska vara i phazer2???

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Hej någon som vet hur mycket komp det ska vara i en yamaha phazer 2 det är en 480cc??ska ju vara lika på båda sidorna inte skilja mer en ett halv kilo har jag för mig iaf.Tack på förhand alla:ciao:

ps någon som vet hur mycket man vågar plana topparna???​

E

eMe181

Över 8 bör du ha i varje och som du säger så ska du ha max 0,7 i skillnad mellan cylindrarna i komp.

Jadu, ingen aning hur mycket man kan. Men ett tips, ta lös topparna och mät. Det är det bästa du kan göra!

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
oki oki jag hade 8kg i vänster och 7,5 i den högra!!då får det bli nya kolvar å ringar och hona ur.Tack så mycket för hjälpen

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Strunta i å plana topparna till å börja med.
Det du kan göra är att ta bort en eller två utan de tre delarna som bildar toppackningen.
Original är 3(eller 2) plåtdelar i alla fall.

E

eMe181

oki oki jag hade 8kg i vänster och 7,5 i den högra!!då får det bli nya kolvar å ringar och hona ur.Tack så mycket för hjälpen
Tycker det låter rimligt ändå, så tror nog att du kan klara dig. Vet inte säkert vad gränsen går men mellan 6-8 iaf.

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
oki oki tack för alla svar!!men varför är det tre stålpackningar?? funderade på det när jag lyfte på topparna?det är det inte på varken bil motorcykel lr moped kanske är det på dom lite äldre skotrana då det var 60hk gräns i sverige förut??inte vet jag

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.887
883
113
Kramfors
oki oki tack för alla svar!!men varför är det tre stålpackningar?? funderade på det när jag lyfte på topparna?det är det inte på varken bil motorcykel lr moped kanske är det på dom lite äldre skotrana då det var 60hk gräns i sverige förut??inte vet jag
2 till 3 stålpackningar är vanligt på många mc såsom xr xt tt + många rr radfyror.
Dessa packningar är skitbra för man kan återmontera dem många ggr. Rengör noga mellan plåtarna och spraya på Locktite packnings spray så håller det tätt trotts turbokörning.