Ride Rassmusen Style går över till BRP

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Om det inte är maskinerna han är nöjd med borde han övervägt polaris istället ;-)

Med risk för att bli märkestjat syftar jag på att dem utvecklar/utvecklas mest inom lössnö segmentet vid tillfället :) INTE att BRP gör dåliga skotrar.

En fågel viskade att 9,5 av 10 skotar sålda hos en ÅF var olika slags mountainskotrar!

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Märkesdiskussion eller ej - kör man som Rasmussen tänker jag mig att man kör det märke som betalar bäst? Inte sant?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Med risk för att bli märkestjat syftar jag på att dem utvecklar/utvecklas mest inom lössnö segmentet vid tillfället
Hur tänkte du då ?

Pro Rmk/Assault är riktigt fina maskiner men på vilket sätt utvecklar/utvecklas Polaris mest för det?

Beltdrive är inte något som får mig att byta märke direkt..

Alla tillverkare utom Polaris utvecklas som f-n just nu. Polaris som redan har en riktigt bra modell står just nu still. Fortfarande har Polaris ett försprång men kom inte och säg att dom utvecklar.

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
Märkesdiskussion eller ej - kör man som Rasmussen tänker jag mig att man kör det märke som betalar bäst? Inte sant?
läste på BCR att det ryktades om att Rasmussen får mindre lön av ski doo än av arctic, han ville helt enkelt bryta kontraktet så fort som möjligt efter arctics misslyckande med 2012:eek:rna. så fattade jag det

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
läste på BCR att det ryktades om att Rasmussen får mindre lön av ski doo än av arctic, han ville helt enkelt bryta kontraktet så fort som möjligt efter arctics misslyckande med 2012:eek:rna. så fattade jag det
Ge mig en källa på detta som samtidigt styrker att han inte kör åt dom som betalar bäst.... ;)

Nu säger min signatur förvisso att jag bytt stall, men det har inget med märken att göra egentligen, snarast tillgång på maskiner och priser......

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.628
100
63
Örnsköldsvik
Han kör givetvis åt det märke som betalar bäst, ger bäst förmåner, låter han utveckla maskinen m.m.

När Burandt bytte till Polaris hade väl inte polaris vidare hög status. Dock har dom båda utbytt kunskaper och lyckats göra en bra produkt samtidigt som Burandt gynnats av samarbetet. Tkr det kännst som att han lyckas utöka sin verksamhet iaf. Än om han var på bra väg med A-C också.

Att sen BRP skulle betala mindre är jag tveksam till, dels för att mkt alltid vill ha mer, dels för att brp lär kunna punga ut mer pengar än A-C =)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Hur tänkte du då ?

Pro Rmk/Assault är riktigt fina maskiner men på vilket sätt utvecklar/utvecklas Polaris mest för det?

Beltdrive är inte något som får mig att byta märke direkt..

Alla tillverkare utom Polaris utvecklas som f-n just nu. Polaris som redan har en riktigt bra modell står just nu still. Fortfarande har Polaris ett försprång men kom inte och säg att dom utvecklar.
Så du menar att polaris inte utvecklar alls ? Om bla. deras nya fotsteg, en torrvikt på 189 kg, att vara först med beltdrive i produktion inte är utveckling, kan du då berätta för mig vad utveckling är lille vän?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
Så du menar att polaris inte utvecklar alls ? Om bla. deras nya fotsteg, en torrvikt på 189 kg, att vara först med beltdrive i produktion inte är utveckling, kan du då berätta för mig vad utveckling är lille vän?
Sen verkar polaris lyssna och åtgärda det åkarna påpekar.
Som tex pro rmk 2013: bra fotsteg och något hårdare dämpare.

Men då har man nog anledningen till att Rassmusen inte har uppdaterat sin blogg så aktivt...
Blev säkert less att byta remmar... remförbrukningen brukar ju sällan bli bättre med en turbosnurra också :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
Sen verkar polaris lyssna och åtgärda det åkarna påpekar.
Som tex pro rmk 2013: bra fotsteg och något hårdare dämpare.

Men då har man nog anledningen till att Rassmusen inte har uppdaterat sin blogg så aktivt...
Blev säkert less att byta remmar... remförbrukningen brukar ju sällan bli bättre med en turbosnurra också :)

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Är nog det bästa jag läst sen Burandt bytte till Polaris. Hoppas på ett bra samarbete mellan Bret och BRP, så att det kommer små, men bra förbättringar.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Oavsett vilka snömoppar man gillar bäst så är det ett faktum att Rasmussen liksom Burandt är affärsmän som lever på det dom gör, detta torde innebära att ekonomin är lika viktiga för dom som t.ex det är för ägaren av din lokala ICA-affär.

Dom fattar garanterat det beslut som dom tror innebär det största totala plusbeloppet i slutet av året. Personliga preferenser spelar nog bara in när två snarlika/jämbördiga alternativ jämförs.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Lille vän?

Nya fotsteg har alla skotrar nästan alla år, lättare skotrar har alla skotrar nästan varje år (utom lynx). Eftersom vi redan konstaterat att polaris gjort en fin maskin i PRO maskinerna så kan man konstatera att polaris har:
Nya fotsteg samt lättat skotern några kg. Beltdrive är iofs helt nytt (i produktion) men inte särskilt erotiskt.

Jag reagerade på att du sa att dom utvecklar mest av alla och det köper jag inte. Sen att den kanske är den bästa maskinen och polaris lyssnar på åkarna mer än en psykolog på valium det hör inte hit.

Sen till sist: kalla mig inte lilla vän är du snäll. Jag är 35 år, inte liten någonstans och inte din vän (jag tror då inte jag känner dig)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Oavsett vilka snömoppar man gillar bäst så är det ett faktum att Rasmussen liksom Burandt är affärsmän som lever på det dom gör, detta torde innebära att ekonomin är lika viktiga för dom som t.ex det är för ägaren av din lokala ICA-affär.

Dom fattar garanterat det beslut som dom tror innebär det största totala plusbeloppet i slutet av året. Personliga preferenser spelar nog bara in när två snarlika/jämbördiga alternativ jämförs.
Kan ju knappast vara en slump att skidoo just släppt en ny mountainmaskin. Garanterat att Brp betalat FLÄSK med pengar.

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
Lille vän?

Nya fotsteg har alla skotrar nästan alla år, lättare skotrar har alla skotrar nästan varje år (utom lynx). Eftersom vi redan konstaterat att polaris gjort en fin maskin i PRO maskinerna så kan man konstatera att polaris har:
Nya fotsteg samt lättat skotern några kg. Beltdrive är iofs helt nytt (i produktion) men inte särskilt erotiskt.

Jag reagerade på att du sa att dom utvecklar mest av alla och det köper jag inte. Sen att den kanske är den bästa maskinen och polaris lyssnar på åkarna mer än en psykolog på valium det hör inte hit.

Sen till sist: kalla mig inte lilla vän är du snäll. Jag är 35 år, inte liten någonstans och inte din vän (jag tror då inte jag känner dig)
+1 till dig

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Nu blev det märkestjafs iallafall... :p Hur fungerar polarisarna med den låga torrvikten i annat än ren lössnö? Har dom inte bantat ner kylsystemet för att spara vikt?

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.628
100
63
Örnsköldsvik
Nu blev det märkestjafs iallafall... :p Hur fungerar polarisarna med den låga torrvikten i annat än ren lössnö? Har dom inte bantat ner kylsystemet för att spara vikt?
Jo rätt väntat.
Inte för å vara den som är den, men du tror inte din fråga passar bättre i Polaris 2013 tråden? Den har ju nämligen noll och ingenting med Rasmussen å göra lr hur?
Tror nämligen Rasmussen skiter fullständigt i hur en Polaris går på skare och led ;-) :p

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Kan ju knappast vara en slump att skidoo just släppt en ny mountainmaskin. Garanterat att Brp betalat FLÄSK med pengar.
Ekonomin är garanterat den större delen i beslutet, om han hamnat på en XP eller en XM är nog helt beteydelselöst för hans beslut. Money Talks!
Sen kan det väl tänkas att BRP sockrat kontraktet lite just för att få över honom på den "nya" maskinen.