Bara om shimsning eller öhlins shimsning vi diskuterade?Jag kan fixa sån schimsning åt er för 500:- dämpare. Ordnar även om ni behöver korta äv dämpare. Vanlig service tar jag 350:- för.
Låter väldigt interesant.Schimsningen tar jag 500 för och då får du den schimsning du vill ha, Öhlinsschimsningen ordnar jag utan problem. Gjort liknande åt en kund och han blev supernöjd! Korta dämpare tar jag 100:- extra för, se bara till att veta hur mycket kortare du vill ha den.
Skulle du kunna post någon bild så vi andra får se?Hämtade precis upp den nya framvagnen, seniliteten verkar ha gjort sej gällande.
Ca 16mm kan man flytta ner dämparen i a-armen. ett litet, ca 3mm, hål är förborrat ca 16mm under vanliga bulthålet i det "lägre" örat på A-armen. Borrar man upp där och rakt genom andra örat så går Freeridedämparna dit okapade hur bra som helst.
Han lägger i en distans. "öhlinsschimsnigen" är progressiv och fungerar klockrent i alla lägen.Låter väldigt interesant.
Är som sagt väldigt okunnig på dämpare men det jag är ute efter är om det går att schimsa till dom så dom blir lite mer progresiva.
För nu är dom så att om jag ställer dom på mjuk då är dom mjuk hela registret och ställer jag dom hårt är dom hårta hela vägen.
Så t.ex när man kör i skogen vil jag ha dom mjuka men bara jag sprätter ut över en liten kant slår det igenom men vrider jag på så dom inte slår igenom blir den så tung att bryta ikull istället.
När du kortar dom lägger du in distans så dom inte fjädrar ut lika mycket eller kapar du kolvstången?