Tipps sökes för skoterskor

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Klim Adrenaline GTX kan jag varmt rekommendera ! Bra på alla sätt och vis, en av de bästa köpen jag gjort !!

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
För mjuk/fel kvalité på sulan.
Måste vara fotstegen på polarisen?
Min har då överlevt Iqrr, pro rmk 11 samt 12as arctic, 3 säsonger men ännu väldigt hela.
Nya fotstegen är sjukt vassa på polarisen, lär ju äta det mesta.

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
För mjuk/fel kvalité på sulan.
Vilken sko har du använt? Jag har ett par orange som jag gissar är bland dom första HMK. På dom har sulan mycket riktigt gått sönder rejält, men även sömmar runt om har gått sönder.

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Okej taskigt! Reklamation? För så länge man inte sparkar bort snö från fotstegen som jag vet att mina bl.a gått sönder genom så ska dom ju hålla.

Svartstreck

Aktiv medlem
8 feb 2012
54
0
6
Bispgården
Älskar mina Klim adrenaline, prova också deras knäsocka, tycker dom funkar sjukt mycket bättre än bla woolpowers mellantjocka tjocksockor :)

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Någon som vet vad det är för skillnad på Klim Arctic gtx och Klim Adrenaline gtx.? samma pris.

Vet inte vilken av dom man skulle ha köpt. ?!

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Ni som kör med crosskor...
Är det alpinestars som gäller tech 3, 7 eller 10?
Dom verkar ju vara tätast av crosskorna eller finns det något annat märke än alpinestars som har täta crosskor? :)

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
Dom verkar ju vara tätast av crosskorna eller finns det något annat märke än alpinestars som har täta crosskor? :)
varför köra med crosskor? kan ju inte vara allt för bekvämt och frysa lär man väl också göra i dom, jag skulle istället rekommendera snowboardskor!

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Köpte ett par tech 3 i vintras som jag kört i, funkar rätt bra men blöt blir man om det är mycke sursnö på vårkanten. Fördelen med crossskor är att dom inte är lika klumpiga och låser inte fast foten i fotholkarna. Ner till minus 10 har jag provat crosskorna med utan att frysa.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
varför köra med crosskor? kan ju inte vara allt för bekvämt och frysa lär man väl också göra i dom, jag skulle istället rekommendera snowboardskor!

Litar inte på att mina skoterskor ger nog bra skydd och när man spenderar nästa varje dag i skogen så är dom utslitna på två veckor.
Asker kör du med någon värmesula? :)

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Kan varmt rekommendera Forma crosstövel. Det är en ledad stövel. Har åkt enduro även på vintern med dom och man blir blöt även med forma stöveln när det är slaskigt.